Küzd a Red Bull Ricciardo második helyéért

Az istálló szerint helyesen mérték az üzemanyag-áramlást a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

2014. 03. 17. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság idei szezonjában a sok új szabály között az egyik az, hogy a pilóták rendelkezésére futamonként már csak 100 kilogramm üzemanyag áll a tavalyi 150-160 kilogrammal szemben. Ennek a hátterében az húzódik meg, hogy az új turbómotorok hozzávetőleg 35 százalékkal kevesebb benzint használnak, mint az eddigi V8-as szívómotorok. Ugyanakkor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az üzemanyag-áramlást is jelentősen korlátozta, a megszokott 170 kg/óra helyett 100 kg/óra értéknél meghúzták a határt.

Az Ausztrál Nagydíj leintése után gyorsan terjedt a hír, hogy ezt az értéket a győztes Nico Rosberg (Mercedes) mögött másodikként leintett Daniel Ricciardo (Red Bull) túlléphette, és a hivatalos döntés is ez lett. A visszavonult Mark Webber helyére igazolt 24 éves ausztrál pilóta pályafutása legjobb eredményét bukta el első fokon, és éppen hazai pályán. Az ügy végére azonban még nem tehetünk pontot, mert a Red Bull azonnal bejelentette a fellebbezését. Az istálló közleményében megjegyzi, hogy a FIA áramlást mérő műszerével a hét végén több probléma adódott más csapatoknál is. S Christian Horner csapatfőnök is leszögezte nyilatkozatában, hogy meglátásuk szerint nem sértettek szabályt.

Tény, a FIA már csütörtökön észlelte, hogy az üzemanyag-átfolyást ellenőrző rendszerek pontatlanok, és a csapatoknak módosítaniuk kellett a szenzorokon. A Red Bullnak többször is, mi több, az energiaitalos istállót a futam közben is figyelmeztették, hogy a telemetriai adatok szabálysértésre utalnak, és újabb módosításra kérték. A Red Bull azonban ennek nem tett eleget, mert a saját adatainak hitt. A mérnökei úgy látták, hogy a FIA szenzorai által mutatott értékek és a ténylegesen befecskendezett üzemanyag mennyisége között jelentős az eltérés, és a kiforratlan technológia miatt állt elő ez a helyzet. Ez utóbbival nem lehet vitatkozni, a Red Bullt csalással sem vádolja senki, mégis bukhatja a melbourne-i második helyét. S arról a traumáról még nem is szóltunk, amit az okozott, hogy a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a célvonalig sem jutott el

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.