Luca di Montezemolo Ferrari-elnök talpára a pletykák ellenére végül is nem kötött útilaput a többségi tulajdonos FIAT elnöksége, és a Presidente önszántából sem dobta be a törölközőt a csapat gyászos szereplése dacára a Forma–1-es vb idei tizenharmadik futamán, hazai pályán, Monzában, ahol az időmérőn is minden maradt a régiben: ezúttal is tarolt a Mercedes. Csak éppen az Olasz Nagydíjon nem Nico Rosberg az előző négy futam pole-pozíciósa szerezte meg az első rajtkockát, a vb-pontverseny éllovasa most Lewis Hamilton (nyitóképünkön) mögé szorult. A kvalifikáció végeztével a csapattársak egymásra sem néztek, ami persze a kettőjük közötti hidegháborús helyzetben nem volt meglepő.
A csapatvezetés a két héttel ezelőtt, Spában történtek után – amikor Rosberg nekiment Hamiltonnak, és „lenullázta”, mert emiatt kellett feladnia a versenyt – takarékra tette a német pilótát, ám arról, hogy a rajtnál ne legyen kalamajka, a 2008-as esztendő brit világbajnoka tett. Tudniillik olyan csúnyán beragadt, hogy még Kevin Magnussen (McLaren) és Felipe Massa (Williams) is elhúzott mellőle, és csak a tizedik körben tudott visszajönni a második helyre. Azonnal megkezdte Rosberg üldözését, aki egy körrel korábban elfékezte magát az első kanyarkombináció előtt, és emiatt a bukótéren szlalomoznia kellett. Rosberg a huszadik körben beszólt a rádión, hogy kezdenek elkopni a gumijai, és öt körrel később ki is állt kerékcserére. A következő körben Hamilton is ezt tette, és ahogy visszajött, egyre közelebb, a 29. körben egy másodpercen belül került csapattársához. A csata azonban megint elmaradt, mert Rosberg újra elvétette azt a kanyarkombinációt, amelyet korábban, így Hamilton könnyedén megelőzte.
Az olasz szurkolók azonban nemcsak ezért hördülhettek fel ebben a körben, hanem azért is, mert Fernando Alonso alatt megállt a Ferrari, mint később kiderült, hogy az energia-visszanyerő rendszere adta. Az élen Hamilton bő négy másodperces előnyt épített ki, s most Rosberg sem erősködött, így futottak be az első és a második helyen. A pódiumra még Felipe Massa állhatott fel. A vb-n továbbra is Nico Rosberg vezet, de az előnye huszonkilenc pontról huszonkettőre csökkent a Monzában idei hatodik győzelmét arató Lewis Hamilton előtt. S bár a pályán vasárnap a csapattársak között tűzszünet volt, békekötésről szó nincs. Dacára annak, hogy a pódiumon Rosberg annyit kipréselt magából, hogy Hamilton megérdemelte a győzelmet, és a brit sem tiltakozhatott, amikor a gyors interjút készítő korábbi Forma–1-es pilóta Jean Alesi behúzta a csőbe azzal a kérdéssel, hogy akkor most újra barátok-e?
Olasz Nagydíj, végeredmény:
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19:10.236 óra
2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 3.175 mp hátrány
3. Felipe Massa (brazil, Williams) 25.026 mp h.
4. Valtteri Bottas (finn, Williams) 40.786 mp h.
5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 50.309 mp h.
6. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 59.965 mp h.
7. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1:02.518 p h.
8. Jenson Button (brit, McLaren) 1:03.063 p h.
9. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:03.535 p h.
10. Kevin Magnussen (dán, McLaren) 1:06.171 p h.
A világbajnoki pontversenyek állása 13 futam után (még 6 van hátra):
Pilóták:
1. Rosberg 238 pont
2. Lewis Hamilton 216
3. Ricciardo 166
4. Bottas 122
5. Alonso (spanyol, Ferrari) 121
6. Vettel 106
7. Button 72
8. Nico Hülkenberg (német, Force India) 70
9. Massa 55
10. Räikkönen 41
11. Perez 39
12. Magnussen 38
13. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 11
14. Romain Grosjean (francia, Lotus) 8
15. Danil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 8
16. Jules Bianchi (francia, Marussia) 2
Csapatok:
1. Mercedes 454 pont
2. Red Bull 272
3. Williams 177
4. Ferrari 162
5. McLaren 110
6. Force India 109
7. Toro Rosso 19
8. Lotus 8
9. Marussia 2