„Az első Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia szervezésével a tavalyi évben nem kisebb célt tűzünk ki magunk elé, mint hogy létrehozzunk egy, a sport üzleti kérdéseivel foglalkozó, évente megrendezésre kerülő szakmai csúcstalálkozót. A konferencia egy olyan platform, ahol a sportipar alakítói megbeszélik a mindennapjaikat, a jövőt érintő kérdéseket és a legfontosabb szakmai trendeket. A rendezvény azért jött létre, mert – bár időszakosan szerveződtek konferenciák, melyek a sport egy-egy szakmai szegmensét, gazdasági kérdését taglalták – úgy éreztük, hogy hiányzott a sportüzlet valódi fóruma. A konferenciával a szakmai párbeszédet is szerettük volna előmozdítani, mellyel reményeink szerint egy kreatív, intellektuális kalandot indítottunk el” – fogalmaz a rendezvény honlapján Váczi János, Hegyvidék alpolgármestere és Berkes Péter egyetemi docens, marketingszakértő.
A konferencia arra a kérdésre keresi a választ, hogy miért üzlet a sport; a tematikája a sportipar stratégiai, üzleti és kommunikációs kihívásai köré szerveződik. A témákat az előadók több nézőpontból vizsgálják, mint például létesítményhelyzet, szervezeti rendszer, szövetségi és klubmenedzsment, sporttudomány, sportmarketing, sportgazdaság, sport-PR.
Az előadók között lesz többek között Simicskó István (A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében), Kubatov Gábor, a Ferencvárosi Torna Club elnöke (Labdarúgóstadion-fejlesztések üzleti szemmel) és Kelecsényi Ernő, a Győri Audi ETO KC elnöke (A márkaépítés hatékony útja). A sportoló piacképességének növelése című kerekasztal-beszélgetés – amelyet Petur András moderál – résztvevői Filipovics Vladan (nyitóképünkön), Vörösbaranyi József, Paunoch Péter, Keserű László és Szörnyi Attila játékosügynökök lesznek.
A rendezvény 9 és 13.45 óra között zajlik a MOM Kulturális Központ Kupolatermében (1124 Budapest, Csörsz u. 18.), a részvétel díjtalan, de a regisztráció kötelező az esemény honlapján.