Tegyük azért hozzá, hogy nem mindenkinek, mert az első kollektív tesztelésen, Jerezben a Force India még nem vonult fel, a mérnökei egyelőre dolgoznak az idei autón. A nyitónapot a Lotus is kihagyta, a felszerelése nem érkezett meg időben, s mindez jól mutatja, hogy a fogaskerekek bizony még csikorognak.
Így indult a „nagyok” közül a McLaren tesztelése is, az idén a Honda erőforrására váltó wokingiaktól Fernando Alonso (nyitóképünkön) új munkahelyén az első napon csupán hat kört tudott teljesíteni. Nico Rosberg ugyanakkor 157 kört ment a tavaly szinte verhetetlen Mercedesszel, ami rögtön előrevetítette, hogy a németek idén is megbízható autót raktak össze. Ezt a folytatásban a regnáló világbajnok Lewis Hamilton is igazolta, és a négy nap során a Mercedes 2284 kilométert teljesített, közel hatszázzal többet, mint az utána következő Sauber. A sor végén a McLaren 349 km-rel áll Már az első kollektív teszt után fogas kérdés, hogy ki verheti meg a Mercedeseket, és egyelőre úgy néz ki, hogy a tavalyi legnagyobb ellenfele, a Red Bull aligha. A küszködő Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat RB11-ese eddig csak az álcafestésével tűnt ki.
Hamilton bevallotta, őt is meglepte, hogy a Mercedes F1 W05-ös modellje ilyen strapabíró, s elmondása szerint egyáltalán nem aggasztja, hogy a Ferrari jobb köridőket jegyzett. Tudniillik Kimi Räikkönen és a mellé leigazolt Sebastian Vettel rövidebb etapokat futott, a hírek szerint ráadásul kevesebb üzemanyaggal. Ezzel együtt tény, hogy a négy nap összesített eredményei alapján Räikkönen volt a leggyorsabb 1:20.814 perces köridővel lágy gumikon, a mögötte másodikként zárt Vettel pedig közepes keveréken is csak alig több mint egy tizeddel maradt el tőle. Szegény Alonso tizenhat pilótából a tizenhatodik lett 1:35.553-mal; viszont a spanyolok kétszeres világbajnoka elmondhatja: ennél már csak jobb jöhet.