– Mikor tudta meg, hogy egy olasz csapat 2015-ös motorjával állhat rajthoz Mugellóban?
– A verseny előtt pár nappal értek véget a tárgyalások, és nagyon örültem ennek a lehetőségnek, hiszen egy tökéletesen felkészített Supersport motorral állhattam így rajthoz. Ám ennek megvolt a hátulütője is, ami aztán az egész hétvégén megmutatkozott
– Gondolom, kevés volt az idő a Hondával való összeszokásra.
– Maradjunk annyiban, hogy nagyon nehéz hétvégén vagyok túl, bár ezt már megszoktam, mert sosem egyszerű a dolgom. A legfőbb gond az volt, hogy ezúttal nem rendezték meg a szokásos csütörtöki tesztnapot, így a pénteki, kétszer húsz percig tartó szabadedzésen kellett megismerkednem a Hondával. Mindössze ennyi időm volt arra a szerelőkkel együtt, hogy valamilyen elfogadható alapbeállítást összehozzunk. Úgy gondolom, az elért időeredményeim is ezt igazolták, hogy az időmérő végére mindez nagyrészt sikerült, hiszen a kvalifikáción már sikerült a tavalyi eredményemet is jelentősen megjavítanom.
– Mennyire zavarta meg az a tény, hogy ezúttal egy időmérőre került sor a megszokott kettő helyett?
Hát, nem ártott volna még egy felmenetel, de tény, edzésről edzésre egyre jobban tetszett a motor, bár néhány dolog még szokatlan rajta. Az időmérőn most kvaligumi nélkül mentünk, a legfontosabb feladatot a szemem előtt tartva, hogy a lehető legtöbb időt töltsek a motoron, de nem sikerült rosszul így sem, hiszen a 16. rajtkockát sikerült megszereznem.
– A szombati futamon aztán kis híján a legjobb tíz közé is bekerült. Nem csalódott emiatt?
– A délutáni versenyre is úgy tekintettem, mintha egy teszt lenne. Ennek ellenére most vívtam a legnagyobb küzdelmet, ugyanis hatan-heten mentünk egy bolyban folyamatosan előzgetve egymást, amit nagyon élveztem. A vége előtt hibáztam, mert a nagy küzdelemben nem figyeltem, hogy már az utolsó körben járunk, és így egy kicsit elszámoltam magam a leintésre, hiszen többen megelőztek. Viszont örültem annak, hogy a motor egyre jobb lett.
– Végül is a három megszerzett pont nem rossz eredmény. Ennek tükrében miként készült a második versenyre?
– A vasárnapi futamra megint finomítottunk picit a futómű beállításán, valamint kicseréltek a szerelők néhány alkatrészt. A rajtom a számomra még teljesen szokatlan csúszókuplung miatt nem sikerült jól, de szinte azonnal összeállt ugyanaz a boly, mint szombaton, és megint nagy csata elé néztem. Azonban a harmadik körben az egyik gyors áttevésnél hirtelen leállt a motor, és már nem tudtam mit csinálni, fel kellett adnom a versenyt. Mint később kiderült, az egyik alkatrész gyári hibás volt, emiatt nem kapott benzint a blokk, és ez okozta a leállásomat.
– Nem nevezhető túl szerencsésnek az idei szezonja. Miben látja a kiutat ebből?
– Nagyon csalódott voltam a kiesés miatt, hiszen ha nincs ez a technikai hiba, akkor De a ha nem ül a motoron. Egy kicsit kezdem azt hinni, hogy Fortuna kissé megharagudott rám az idén, hiszen folyamatosan küzdök valamivel. De vannak ilyen időszakok is, és a válaszom is megvan minderre: keményen dolgozok tovább, és ennek előbb-utóbb meg kell hoznia az eredményt is. Persze messze vagyok még a kész versenyzőtől is, és az olasz bajnokságban minden adott ahhoz, hogy fejlődjek.
– Mennyire elégedett az új motorral, az olasz csapat hozzáállásával? Lesz folytatása az együttműködésnek?
– A motorral és a csapat munkájával maximálisan elégedett vagyok, bár még nagyon sokat kell dolgoznunk, hogy olyan legyen a motor, amilyennek szeretném, de az alap nagyon jó, és örülök, hogy másfél másodperccel sikerült megjavítanom a tavalyi köridőmet. A tárgyalások megindultak, őszintén remélem, nem egyedi alkalom volt a mostani lehetőségem.
A Tomracing Motorsport csapatkoordinátora szerint versenyzője tehetségét bizonyítja az, hogy olasz csapatok is felfedezték Adriánt. A premier jól sikerült, a csapat nem zárkózik el a folytatás elől sem.