Jöhet az újabb gumiháború a Formula–1-ben

Úgy tűnik, már nem sokáig lesz a Formula–1 egyedüli gumiszállítója a Pirelli.

B. Molnár László
2015. 06. 17. 17:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Pályázatukkal hivatalossá vált: a Pirelli új kihívót kapott a Formula–1-ben. Miért döntöttek a visszatérés mellett?
– Igen, beadtuk a nevezésünket, mert egyszerűen elégedetlenek vagyunk a jelenlegi gumihelyzettel. És ha már vettük a bátorságot, hogy bírálunk, akkor természetesen a megoldási javaslatainkat is nyilvánosságra hozzuk. Vannak ötleteink, majd elválik, miként fogadják azt azok, akik a sportág résztvevői.

– Miben változtatnának legelőször, ha megtehetnék?
– A legelső az lenne, hogy a most használatos 13 colos abroncsok helyett 18 colos gumikat engedélyeztetnénk. Ugyanis a jelenlegi helyzetben arra következtethet mindenki abból, hogy pár kör múlva már következnek is a kerékcserék, hogy a gumiipar képtelen megbízható, tartós abroncsokat gyártani. Az F1-ben tapasztaltak nem hízelgőek a gumiipar számára. Az éppen nemrég befejeződött Le Mans 24-en mindenki láthatta, más módon is lehet igazi show-t csinálni: csúcstechnológiával és tartós abroncsokkal.

– Ebben a kérdésben lesz gondjuk éppen elég, hiszen például Bernie Ecclestone hallani sem akar a gumik méretének vagy megbízhatóságának megváltoztatásáról. És ha ő nem akar valamit
– Természetesen tiszteletben tartjuk Bernie igényeit. Megértjük, hogy egyesek szerint a Pirelli jól dolgozik, viszont ha meghallhatjuk a csapatok és a pilóták véleményét, akkor kiderül, hogy ezzel nem mindenki ért egyet. Ugyanis a több bokszkiállásnak nem feltétlenül a gyorsan kopó gumik miatt kell bekövetkeznie, azokat másként is lehet szabályozni. Ezzel persze nem azt akarjuk mondani, hogy nekünk van mindenben igazunk, de érdemes lenne azokat az ötleteinket meghallgatni, amelyek hozzájárulhatnak a sportág fejlődéséhez. Olyan lehetőséget kell ajánlanunk a csapatoknak és a pilótáknak, amely lehetővé teszi, hogy kihozzák magukból a maximumot.

– Nem félnek attól, hogy elveszíthetik a csatát már az előtt, hogy kirobbanna a gumiháború?
– Sokkal jobb lenne, ha a Forma–1-ről a technikai fejlesztések miatt beszélnének ahelyett, hogy folyamatosan azt hallgatnánk, hogy a pilóták nem támadhatják egymást, hiszen vigyázniuk kell a gumiabroncsokra. Nyitottak voltunk, és még mindig nyitottak vagyunk a versengésre. Úgy gondoljuk, hogy a technikai kihívás rendkívül fontos a résztvevők számára, hiszen tanulni szeretnénk valamit a jövő gumiabroncsairól.

– Említette a Le Mans-i versenyt. Mit ültetnének át az ottani tapasztalataikból az F1-be?
– Le Mans-ban például nem lehet egyszerre tankolni és kerekeket cserélni, így nekünk olyan abroncsokat kell gyártanunk, melyek több etapot is kibírnak. Ebben az esetben szembesülhetsz technikai kihívásokkal, és igazából mi a Forma–1-ben is ilyen kihívásokra vágyunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.