Kínában 3,5 millió forintos indulóáron dobták piacra az új MG4-es villanyautót

Méret és tudás tekintetében is felülmúlja elődjét a második generációs MG4-es, amelynek indulóára 73 800 jüan, azaz 3,5 millió forint. Ez utóbbi biztos változik, mire elér hozzánk.

2025. 08. 08. 7:00
Fotó: MG
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márciusban közölték az első képeket az MG4-es második generációjáról, amellyel a hazai pályán akarnak javítani a pozícióikon. A hangsúlyozottan sportos ék alakú megjelenésről kommerszebb, lágyabb vonalvezetésre váltottak, amivel jól palástolják, hogy a méretek gyarapodtak: a hossz 4395 mm (+108), a szélesség 1842 mm (+6), a magasság 1551 mm (+35), és ehhez 2750 mm-es (+45) tengelytávolság tartozik. Az akkumulátort szerkezeti tartóelemként használják, így különösen merev lett a felépítmény, a csavarodási merevséggel kapcsolatban a 31 000 Nm/° számot közölték, amivel több luxusterepjárót is felülmúl az MG4 kompakt a gyár szerint.

 

Látványosabb lett a külső, a hátsó lámpákban ott van a brit zászlót idéző motívum, az első márkajelzés megvilágított. Ahogy az manapság szokásos, a 15,6 colos központi érintőképernyőre koncentrálódik a vezérlés, a fejegység újdonsága az Oppo mobiltelefon-gyártóval közösen fejlesztett szoftver, ami az eddiginél könnyebb telefoncsatlakoztatást és olyan funkciókat tesz lehetővé, mint a navigáció folytatása gyalogos üzemmódban egészen a végcélig. Kínában a beszédvezérlésben mesterséges intelligencia segít, tehát nem egyszerűen a parancs megismétlését kéri a rendszer, hanem magától próbál rájönni arra, mire is gondolt a használó. Távoli frissítésekkel lehet majd növelni az autó tudását, például így lehet majd aktiválni az éjjellátót (nem klasszikus hőkamera, hanem módosított kamerakép). A körkamera az autó alá is belát memóriafunkció jóvoltából, távirányítás segítségével lehet megoldani a szűk helyen parkolást.

 

Alapáron adják az üvegtetőt, ami alól nem spórolták ki az elhúzható árnyékolót, az utasteret könnyen takarítható műbőr kárpittal burkolják, a szürke mellett rózsaszínes lila és sötétkék belső hangulat is elérhető Kínában. Az MG4 utasterében egyébként 30 különféle tárolót találni, az első ülések fűthetőek és szellőztethetőek, a hátsók támlája 27°-os szögben dönthető le. A csomagtérpadló több magasságban rögzíthető, a kemény kalaptartó is használható tárolásra. A mély padló alatti fiók lehetőséget ad arra, hogy később akár hátsó hajtómotorral összkerékhajtású változatot is készítsenek.

 

Ha ilyen még nem is volt ott a kínai premieren, azért különleges autókkal készültek a gyáriak, hogy megmutassák, átépítésbarát az új autó. Már az egyszerű versenycsík is sokat dob a megjelenésen, a króm dísztárcsákkal és tetőcsomagtartóval retrós irányba is el lehet vinni az MG4-et. Aztán természetesen versenyautós stílusban is megállja a helyét ültetéssel, küszöbburkolatokkal és óriási hátsó szárnnyal, és a rend kedvéért tigrisbőrben is megmutatták az újdonságot.

 

Csak egy hajtással, előre beépített 163 LE/250 Nm teljesítményű hajtómotorral indul az MG4 forgalmazása Kínában, kétféle lítium-vasfoszfát akkumulátor közül lehet választani. A 42,8 kWh kapacitású teleppel 437 km a kínai szabvány szerinti hatótávolság, az 53,9 kWh kapacitású akkumulátorral 530 km az elméleti hatótáv. A 30-80 százalékos töltés mintegy 20 perc alatt megvan kellően nagy teljesítményű töltőnél. A szabványos energiafogyasztás 10,4 kWh/100 km, ennek elérésében segít a több forrásból dolgozó hőszivattyú. Kínában a hajtásra egyébként élettartam-garanciát vállalnak.

 

Az MG4 nagy újdonsága lesz a fél-szilárdtest akkumulátor, amellyel kapcsolatban szeptemberben osztanak meg további információkat. Addig annyit lehet tudni, hogy a SAIC konszern 500 millió jüanos befektetéssel ritkaföldfémeket is tartalmazó alumíniumötvözetet fejlesztett ki az új akkumulátor számára, hogy merevebb legyen az akkumulátorház és jobb legyen a hőállósága. Sikerrel vette az újfajta akkumulátor a penetrációs teszteket, amelyen még füstölni se kezdett, az aktuális lítium-ion akkumulátorokhoz képest alacsony hőmérsékleten jobb teljesítményt nyújt majd a fél-szilárdtest akkumulátor.

 

Kínában augusztus 5-én indult az MG értékesítése, az árlistán négy tétel szerepel:
Comfort (42,8 kWh) 73 800 jüan – 3,5 millió Ft
Ease (42,8 kWh) 81 800 jüan – 3,9 millió Ft
Freedom (42,8 kWh) 90 800 jüan – 4,3 millió Ft
Smart (53,9 kWh) 105 800 jüan – 5 millió Ft
A fél szilárdtest akkumulátorral szerelt modell árait majd szeptemberben közlik. Globálisan is fontos eleme az MG kínálatban az MG4-es kompakt, amelynek helyi változatait folyamatosan mutatják majd be, az európai piachoz igazított változatról is később lesz majd információ.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.