A nagy esőzés miatt a biztonsági autó mögül rajtolt el az idei Brazil Nagydíj. A szombati időmérőn óriási teljesítménnyel 7. rajtpozíciót szerző haasos Romain Grosjean viszont már ezt sem érte meg: a bemelegítő körén megcsúszott, és összetörte az autóját.
A futam emiatt és az időjárási körülmények miatt a tervezetthez képest 10 perccel később indult. A biztonsági autós felvezetés hét körig tartott, amikor végre tényleg elrajtolt a futam. Néhányan a 9-10. körben tették fel a köztes esőgumikat, de a mezőny több mint fele nem számolt a száradással. A 13. körben visszajött a biztonsági autó, mert a sauberes svéd Marcus Ericsson autója úszott meg, és csapódott falnak.
Az élen ekkor Hamilton haladt, mögötte Rosberg és Räikkönen, Verstappen visszaesett negyediknek, mert Ericsson balesete után azonnal behajtott a boxba kerékcserére. Ahogy újraindult a futam, a finn világbajnok csúszott meg a Ferrarival. A célegyenesben mindkét falat lekoccolta, az egyik Manor éppen csak ki tudta kerülni. Ekkor vörös zászlóval leállították a futamot.
A folytatás valamivel több mint 20 perc szünet után következett, de a mezőny a biztonsági autó mögött tudott csak haladni, és néhány kör elteltével ismét lefújták a versenyt. Annak ellenére, hogy Verstappen és Hamilton is azt mondta, ideálisak a körülmények a versenyzésre. 20 perc telt el megint, amikor a biztonsági autó felvezetésével újraindult az interlagosi futam. Az új rajtnál Hamilton könnyedén eljött, de csapattársát megelőzte Max Verstappen. Néhány körrel később a Red Bull pilótája megpördült, de volt akkora előnye, hogy Rosberg nem tudta visszaelőzni.
A 48. körben a szezon végén visszavonuló, így utolsó hazai futamát teljesítő Felipe Massa (Williams) a célegyenes elején megcsúszott, és a falba csapódott, ezért a biztonsági autó ismét a pályára hajtott. Ekkor Hamilton, Rosberg, Sergio Perez (Force India) volt az első három sorrendje, mivel Verstappen korábban kiállt kereket cserélni, és visszacsúszott az ötödik helyre.
A Vb-állása:
pilóták:
1. Rosberg 367 pont