Még néhány szó a Verstappen-show-ról

A Forma–1 legfiatalabb pilótája bevéste magát a krónikás könyvekbe, és újabb rekordot döntött.

Gabay Balázs
2016. 11. 15. 7:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újraírta a fizika szabályait, ellopta a show-t – ilyen szalagcímekkel hirdették a lapok Max Verstappen párját ritkító manővereit, melyeket a hétvégi Brazil Nagydíjon bemutatott. Miközben egyébként egészen kiélezett verseny zajlik a világbajnoki címért Lewis Hamilton és Nico Rosberg között, a 19 éves holland magára irányította a reflektorokat teljesítményével. Az F1-rajongók egyik ámulatból a másikba estek a brazil Grand Prix kapcsán, nem véletlenül.

Kezdődött azzal, hogy az özönvízszerű esőzés miatt csúszott a rajt, majd jószerivel negyedóránként bejött a safety car a pályára. Amikor viszont épp nem lengették a sárga vagy épp a versenyt időlegesen felfüggesztő piros zászlót, szédítő futamot láthattunk. Verstappen a negyedik helyről rajtolt, de folyamatosan támadta az előtte haladókat, a taktika pedig elég sokáig bejött.

Kimi Räikkönent úgy előzte meg, mintha a finn gokartban ülne, amit Rosberggel csinált, az pedig szinte megalázó volt.

Körbeautózta a vb-éllovast, és simán otthagyta a futam felénél járva.

Itt épp Sebastian Vettelt hagyja ott:

Aztán a célegyenes előtti kanyarban megcsúszott, a többség biztosan keresztet vetett rá, de lenyűgöző mozdulattal visszahozta a kocsit az aszfaltcsíkra, és tovább üldözte a későbbi győztes Hamiltont.

A Red Bull-csapat viszont rossz döntést hozott, kihívta kerékcserére, az intermediate gumikkal viszont nem hasított úgy az autó, így visszatették rá az esőgumikat. Mindez értékes másodpercekbe került, sokak szerint a futam megnyerésére is lett volna esélye Verstappennek, ha nem taktikázza el magát az istállója. A hollandot nem olyan fából faragták, aki ebben a helyzetben feladja. Olyan utolsó tizenöt kört ment, amit régen nem látott az F–1: a 14. helyről végül a harmadikra hozta be a Red Bullt.

„Holland vagyok, hozzászoktam már az ilyen időjáráshoz” – nagyjából így összegezte a nagydíjat, ahol beírta magát az autósport történetébe. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint ez már Schumacher szintje volt, az esőmenők közül neki voltak olyan képességei, melyeket most Verstappen csillogtatott. Az 1996-os Spanyol Nagydíjon egy nem túl erős Ferrarival a német rettenetes körülmények között is csodát tett: a hatodik helyről indulva 45 másodpercet vert a másodikra, feledhetetlen győzelmet aratott. Csakúgy mint Ayrton Senna, aki két évvel korábban, Monacóban a 13. helyről a másodikra hozta be a Williamst. Verstappenben az az egyedi, hogy nem feszül meg ezekért a ritkán látható manőverekért, mintha a vérében lenne a vezetés – még ilyen időjárási viszonyok között is.

„Régen sokat gokartoztam esős időben. Volt egy-két meredek helyzet, de élveztem a versenyt, jól szórakoztam”

– így a Forma–1 valaha volt legfiatalabb futamgyőztese, aki újabb rekordot döntött Interlagosban: 19 évesen övé lett a leggyorsabb kör Interlagosban, ami ilyen korú pilótának még soha nem sikerült.

Mióta 17 évesen berobbant a Forma–1-be, számtalan kritika érte Max Verstappen vezetési stílusát, sőt még azzal is megvádolták, hogy a Nemzetközi Autósport Egyesület őt jobban védi a veszélyes akcióiért, mint másokat ugyanilyen esetben. Interlagosban a bátorságával tűnt ki, és újra bizonyította, hogy fényes jövő vár rá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.