A Hungaroring rosszul jár az F1 új szabályaival

Bár még egy hónap hátravan az idénykezdetig, érdemes már most megismerkedni az újításokkal.

2017. 02. 27. 16:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy hónap múlva Ausztráliában, Melbourne-ben felbőgnek a motorok, megannyi változással indul a Formula 1 idei idénye. A nyitó futam előtt azonban még kétszer négy napot Barcelonában tesztel a megújult mezőny, és van is mit – ezek részleteiről számolt be az M4-en hétfő reggel Szujó Zoltán szakkommentátor.

A legjelentősebben a légterelés szabályait változtatták meg a 2017-es évre. Az autók hátsó szárnya lejjebb került, az első pedig „nyilazott” lett hátrafelé – az orrkúp is nyúlik előre 20 centimétert –, a gumik szélesebbek lettek, és a járgány is 20 centiméterrel szélesedett. Ennek a nagymértékű változásnak köszönhetően nőni fog az autók sebessége – akár körönként 3-5 másodperces változás is jöhet –, azonban előzni aligha lesz könnyebb, és ennek a monte-carlói és a mogyoródi futam láthatja kárát leginkább, ami a verseny izgalmait illeti. Az persze hozzátehet a nézhetőséghez, hogy az első néhány futam rá fog menni arra, hogy a pilóták megismerjék a kocsijukat mezőnyben is; vagy nagyobb lesz az óvatoskodás, vagy több lesz a szoros pillanat.

Néhány csapat – mint Szujó mondta – még szponzorkeresésben van, ennek részeként a sajtóban olyan cikkeket írat, hogy bizony meglepetésistállóként kell vele számolni, mások azzal próbálnak feltűnni, hogy megváltoztatják az autó színét: utóbbiban lehet „bajnok” a McLaren, amely visszahozta a narancssárga festést a hatvanas évekből. Ugyanakkor a szakértő maga is kijelölt egy olyan istállót, amelyre érdemes lesz idén figyelni: szerinte a Toro Rosso nem csak festésében lesz vagány.

Az élen azért nem jósol változást és nem látja, hogy a Mercedes letaszítható volna a trónról, mert nem ül a babérjain, hanem folyamatosan fejleszt, az idei gépe is igen impozáns Szujó Zoltán szerint. Kérdés, hogy a visszavonult világbajnok, Nico Rosberg helyére ülő Valtteri Bottas mennyivel veti vissza az összteljesítményt, a finn nagy lehetőséget kap, hogy Lewis Hamilton csapattársa lehet. A „Rosberg-lépést” utoljára 1994-ben húzta meg Alain Prost: regnáló világbajnokként akasztotta szögre a sisakot.)

Szujó megjegyezte, már csak azért is érdemes az idény elejétől követni az eseményeket, mert a tíz benevezett csapatból mindössze háromban nincs személyi változás a pilótákat illetően.

Az idény előtti helyzetről, a pilótákról, az istállókról és a futamokról itt olvashat részletesebben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.