Egy hónap múlva Ausztráliában, Melbourne-ben felbőgnek a motorok, megannyi változással indul a Formula 1 idei idénye. A nyitó futam előtt azonban még kétszer négy napot Barcelonában tesztel a megújult mezőny, és van is mit – ezek részleteiről számolt be az M4-en hétfő reggel Szujó Zoltán szakkommentátor.
A legjelentősebben a légterelés szabályait változtatták meg a 2017-es évre. Az autók hátsó szárnya lejjebb került, az első pedig „nyilazott” lett hátrafelé – az orrkúp is nyúlik előre 20 centimétert –, a gumik szélesebbek lettek, és a járgány is 20 centiméterrel szélesedett. Ennek a nagymértékű változásnak köszönhetően nőni fog az autók sebessége – akár körönként 3-5 másodperces változás is jöhet –, azonban előzni aligha lesz könnyebb, és ennek a monte-carlói és a mogyoródi futam láthatja kárát leginkább, ami a verseny izgalmait illeti. Az persze hozzátehet a nézhetőséghez, hogy az első néhány futam rá fog menni arra, hogy a pilóták megismerjék a kocsijukat mezőnyben is; vagy nagyobb lesz az óvatoskodás, vagy több lesz a szoros pillanat.
Néhány csapat – mint Szujó mondta – még szponzorkeresésben van, ennek részeként a sajtóban olyan cikkeket írat, hogy bizony meglepetésistállóként kell vele számolni, mások azzal próbálnak feltűnni, hogy megváltoztatják az autó színét: utóbbiban lehet „bajnok” a McLaren, amely visszahozta a narancssárga festést a hatvanas évekből. Ugyanakkor a szakértő maga is kijelölt egy olyan istállót, amelyre érdemes lesz idén figyelni: szerinte a Toro Rosso nem csak festésében lesz vagány.
Az élen azért nem jósol változást és nem látja, hogy a Mercedes letaszítható volna a trónról, mert nem ül a babérjain, hanem folyamatosan fejleszt, az idei gépe is igen impozáns Szujó Zoltán szerint. Kérdés, hogy a visszavonult világbajnok, Nico Rosberg helyére ülő Valtteri Bottas mennyivel veti vissza az összteljesítményt, a finn nagy lehetőséget kap, hogy Lewis Hamilton csapattársa lehet. A „Rosberg-lépést” utoljára 1994-ben húzta meg Alain Prost: regnáló világbajnokként akasztotta szögre a sisakot.)
Szujó megjegyezte, már csak azért is érdemes az idény elejétől követni az eseményeket, mert a tíz benevezett csapatból mindössze háromban nincs személyi változás a pilótákat illetően.
Az idény előtti helyzetről, a pilótákról, az istállókról és a futamokról itt olvashat részletesebben.