Michelisz Norbert, az autóversenyzés emberi arca

A hőtűrő képességtől a tanuláson át mindenről faggathattuk a rokonszenves sportolót.

Arday Attila
2018. 03. 07. 19:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Michelisz Norbert népszerűségének csak egyik oka a siker. A tavalyi túraautó-vb második helyezettje – túl azon, hogy médiakapcsolataiban is profi – melegszívű, közvetlen ember. A hét elején tartott sajtótájékoztatója után készséggel beszélt a Magyar Nemzetnek a túraautózás emberi oldaláról. Például arról, hogyan edz:

– 2010 óta van egy személyi edzőm, Matics Zsolt.

A reakcióidőt, az egyensúlyt, a szem-kéz koordinációt fejlesztjük; kívülről ez úgy tűnhet, mint egy cirkuszi mutatvány.

Az elmúlt hónapokban kevesebb időt tudtam rászánni, Pécsre költöztünk, Zsolt terme pedig itt van Budapesten. Amikor itt járok, úgy kéthetente elmegyek hozzá, versenyidőszakban ez heti több alkalmat jelent majd.

Álló-, pontosabban ülőképesség szempontjából Michelisz szakága speciális eset.

– Az átlagnál jobb fizikai állapotra van szükség, itt viszont csak 25-30 perc egy futam. Fontos a hőtűrő képesség, a legjobb edzés pedig maga a versenyzés itt is – mondta a sportoló, aki az április 8-án, Marokkóban rajtoló világkupában (már nem vb-nek hívják) egy Hyundai i30 N TCR-t vezet a BRC Racing Team színeiben.

– Németül és angolul már folyékonyan beszélek, de mivel olasz csapatnál vagyok, olaszul is tanulok

– mondta a nyelvvel kapcsolatos kérdésünkre. – Itt is vannak viszont időbeli korlátok, de találtam egy jó alkalmazást. Egyelőre a felét értem meg annak, amit körülöttem olaszul beszélnek.

Ráadásul 2009 világbajnoka, Gabriele Tarquini lesz a csapattársa, egyben vetélytársa. Michelisz szerint lehet bármekkora tapasztalata valakinek, ha nem mond el belőle semmit, nem segít, de Tarquini az elejétől elárult részleteket, pedig ez nem lett volna magától értetődő. Kialakult egyfajta bizalmi kapcsolat, barátság; persze mindez megváltozhat, hiszen mindketten szeretnék megnyerni az összesített versenyt is.

Kérésünkre elmondta azt is, milyen mélységig érdemes ismerni a technikát:

– Igen sok szenzort találunk az autókon, a mérnököknek azonnal lesz információjuk minden részletről, ebben a versenyző szerepe egyre jobban háttérbe kerül. De

a klasszist éppen az választja el a nagyon jó versenyzőtől, hogy nagyon pontos visszajelzést tud adni az autó viselkedéséről.

A 33 éves sportember belső harmóniájában nyilvánvalóan kulcsszerepe van a kiegyensúlyozott családi háttérnek.

– Izgalmas időszak elé nézek. Tavaly a szezon elején már átestem egy ilyenen, hiszen márciusban született első lányunk, Míra, idén pedig április végére, május elejére várjuk második kislányunkat. Ez éppen a magyarországi futam időszaka, de szeretnék ott lenni a kórházban. A hatékony időbeosztás a lényeg, kívülről nézve ez nagyon nehéz. Ha kell, kevesebb szponzori eseményen veszek részt, és nem kötök kompromisszumokat. Számomra az otthon a legfontosabb közeg, ahol helyt kell állnom. Jó férj, jó édesapa szeretnék lenni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.