Egy debreceni „kislány” berontott a túraautózás szentélyébe

Alighogy megszerezte a jogosítványt, az Audi R8-as sorozatban találta magát a 17 éves Keszthelyi Vivien. Júniusban a Hungaroringen szerepel.

2018. 04. 04. 10:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még csak néhány hónapja lett meg a jogosítványa a 17 éves debreceni Keszthelyi Viviennek, mégis már nem az első történelmi ugrást teszi meg autóversenyzői pályafutása során. A tavalyelőtti hazai Suzuki kupás idényt követően – amikor a versenyzőnő sikeresen túlélt egy horrorisztikus hármas bukfencet – tavaly, végre betöltve 16. életévét, az Audi TT nemzetközi sorozatában próbálhatta ki magát – már márkatámogatott, magyar focis nyelven „akadémista” sportolóként –, idén pedig

ő lesz a nemzetközi GT-széria első magyar női versenyzője, és a sorozat legeslegfiatalabb pilótája az egész földkerekséget tekintve.

Az idei váltás pedig már igazán nagy dobbantás Keszthelyi karrierjében, ugyanis elsőkerék-meghajtású TT-ből egy számára legyártott, elsőkerekes – tehát sokkal nehezebben vezethető –, 500 lóerős, 5200 köbcentis R8-asba kell, hogy átüljön, ahol a versenyzés során már nélkülöznie kell a TT-ben még meglévő gombot, ami előzéskor 30 plusz lóerőhöz juttatja. – Sokkal több múlik idén a pilótán, mint az autón – foglalta össze a rá váró változásokat a pilótalány.

###HIRDETES###

Elfogultság nélkül állítható, a 7-es rajtszámú, metálszürke-fekete Audi gyönyörű, férfiassága VivIent is lenyűgözte a leleplezéskor. – Most is hevesebben ver a szívem, ahogy ránézek, annyira gyönyörű – aztán azonnal visszaszáll a földre: – Ez egy nagy tanulóév lesz számomra, hisz a távlati cél a német túraautó-bajnokság, vagyis a DTM. Az első teszt nagyon pozitív volt, de erre a hátsókerék-meghajtásra át kell szokni – fejtegette nagyon tudatosan Keszthelyi Vivien, akiben a márka olyannyira nagy fantáziát lát, hogy már Finnországba is kivitte őt a kocsival együtt, hogy emelt szintű feladatokon keresztül fejlődhessen.

– Egy hosszú kanyarban kellett a kormányt egyenesen tartva mennem úgy, hogy csak a pedállal játszhattam, ez gyakorlatilag driftelést jelent.

A gyári sorozat idénye 2018-ban 6 versenyhétvégéből áll, állomásai azonosak a DTM stációival. Vivien tehát május 3–4-én kezd Hockenheimben, június első hétvégéjén pedig a Hungaroringen lesz látható, a második, őszi „szemeszter” pedig Anglia, Olaszország és Németország legendás pályáin zajlik majd. 

Semmi más dolga nincs, mint egy szál bukósisakban megjelenni a versenyhétvége előtt, a kocsit, a sajtót, a promóciót, a szervizt, tehát mindent a márka biztosít. Keszthelyi Vivien a kocsit Hockenheim előtt két héttel alaposabban is tesztelheti versenykörülmények között. S mivel nem szeret repülni, különösen is

kapóra jön neki a jogosítvány, az Audi ugyanis „hozzávágott” egy négykerék-meghajtású, 2 literes, 190 lóerős városi Audit is, a tűzpiros kocsin Keszthelyi nevével és a 7-es rajtszámmal.

A hivatalosan Audi R8 LMS GT sorozat eseményeit televízión egy német sportcsatorna közvetíti, de az ígéretek szerint hivatalos live-stream lesz a versenyekről, erre pedig a Facebookon és a YouTube-on keresztül is rá lehet kapcsolódni majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.