Egy ideig még ízlelgetnünk kell a két új csapatnevet, de persze a Racing Point és az Alfa Romeo sem új a mezőnyben. A tavaly csődbe jutott Sahara Force India már Racing Point Force India néven fejezte be a 2018-as szezont, így a változás most csak annyi, hogy a Force India elnevezés végleg a ködbe vész, és így a korábbi tulajdonos, az indiai milliárdos Vijay Mallya is már csak rossz emlék marad. Az üzletemberre pénzügyi visszaélések, pénzmosás miatt bírósági tárgyalás vár hazájában – nem hozott jó reklámot Indiának… A másik névátírás nem ilyen kínos történet következménye, a Sauber ezzel is szorosabbá teszi a tavaly megkezdett szponzorációs együttműködését az Alfa Romeóval.
Azzal, hogy a Racing Point nem éppen húzónév, az új tulajdonos, a kanadai Lawrence Stroll által vezetett konzorcium is tisztában van, szerette volna megkaparintani a Brabham nevet, és feltámasztani az 1966-os világbajnok Jack Brabham csapatát. Ám az öt éve elhunyt legenda fia nem kért az ötletből. A Racing Point egyébként megőrizte elődje egyedi alapszínét, de az idei autón azért kevesebb a rózsaszín, a pilóta feje mögötti rész metálkék lett. Az egyik pilóta a tulajdonos fia, a Williamstől érkezett Lance Stroll, és úgy sejtjük, nem kell aggódnia az állása miatt…

Az Alfa Romeóval nincs olyan gond, hogy még senki sem hallott róla, ráadásul nagy nevet igazolt a Ferraritól a szolidan eltessékelt korábbi világbajnok, Kimi Räikkönen személyében. A finn pilótának a belépője nem sikerült tökéletesen, az első tesztelésre időzített autóbemutatón rögtön a kavicságyba kormányozta az idei modellt. Az autó jól elkülönülő fehér és bordó színeket kapott, s meg kell hagyni, mutatós lett.
Ami a látványvilágot illeti, a Williamsről az eddigi főszponzor, a Martini távozásával eltűntek az ikonikus kék-piros csíkok, a világoskék festéssel rá sem lehet ismerni, és ez a dizájn bizony sok kritikát kapott. Ugyanakkor a legnagyobb változáson átment Haas elegáns arany-fekete festése az eddigi unalmas szürke-piros után telitalálatnak tűnik. A McLarenen idén is a papajasárga szín dominál, de a hátsó rész kék festést kapott. A Toro Rosso és a Renault alapvetően megmaradt a megszokott színvilágnál (kék alapon ezüst és némi piros, illetve sárga-fekete).