Dolgos vasárnapja volt tegnap a Formula–1-es mezőnynek, mivel a Japán Nagydíj időmérőjét a Hagibisz tájfun „átfújta” a futam napjának délelőttjére. A trópusi vihar ekkorra már továbbállt, és a nap is kisütött a szuzukai pálya fölött, leginkább a Ferrarira, mert a kvalifikációban Sebastian Vettel szerezte meg az első, Charles Leclerc a második rajtpozíciót.
A konstruktőri világbajnokságon sorrendben hatodik győzelmét ünnepelni készülő Mercedesnek csak a második sor jutott, Valtteri Bottas a harmadik, az egyéni pontversenyben vezető Lewis Hamilton a negyedik helyről kezdhette meg a száguldozást. Ám délután a sorrend rögtön borult, mert Bottas a rajt után mindkét Ferrarit megelőzte.
Ehhez persze kellett Vettel szerencsétlenkedése, és nagyot hibázott Leclerc is, aki kipörgette Max Verstappent (Red Bull). Utóbbinak a sérült autójával később fel is kellett adnia a versenyt, de a bűnös monacói is pórul járt, mehetett vissza a bokszba orrkúpcserére, utána pedig a mezőny végére.

Fotó: Reuters
Az élen Bottas, Vettel, Hamilton volt a dobogósok sorrendje, és ezen a kerékcserék sem változtattak, pedig mindhárman kétszer vételeztek új abroncsokat. Bottas behúzta idei harmadik, pályafutása hatodik futamgyőzelmét, Hamilton pedig a végjátékban annak ellenére nem bírt Vettellel, hogy jóval frissebb gumijai voltak. Az ötszörös világbajnok brit már menet közben a csapatrádión sem leplezte bosszúságát, szerinte a stratégák csúnyán elszámolták magukat, amikor a rá szabott taktikát kifundálták. A győztes finn pilótának pedig elgurult a gyógyszere, amikor a kritikusainak nyomdafestéket nem tűrően üzent, hogy most mit csináljanak.
A stuttgarti istállónál azonban így is nagy dínomdánom vehette kezdetét, mert az ezüstnyilak előnye behozhatatlan lett a konstruktőri vb-n. A versenyben a hatodik helyre visszakapaszkodó Leclerc ráadásul utólag időbüntetést kapott, így csak a hetedik lett.
A Mercedes sorrendben hatodik megkoronázása csúcsbeállítás, korábban egyszer, 1999 és 2004 között a nagy rivális Ferrarinak jött össze ilyen széria. Az ünneplés közepette azért kis időre mindenki elcsendesedett: Toto Wolff csapatfőnök ezt a vb-címet az idén, hetvenéves korában elhunyt háromszoros világbajnok Niki Laudának ajánlotta, aki 2012 óta a Mercedes kötelékében dolgozott.