A zárt kapu nagy bukta lenne a Hungaroringen

A túraautó-világkupa hungaroringi versenyét már márciusban törölték, de a július 31-augusztus 2. közötti Formula–1-es Magyar Nagydíj tartja a helyét a versenynaptárban. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója több forgatókönyvvel is számol.

Forrás: M42020. 04. 10. 17:40
null
Lewis Hamiltonnak és a szurkolóknak is kedves a Hungaroring Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus-járvány terjedése közepette hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a túraautó-világkupa idei magyarországi versenyét elfelejthetjük, hiszen a Magyar Nagydíj a szezonnyitó lett volna április 24-26-án, s mivel ennek a pótlására nincs lehetőség, 2020-ban nem láthatjuk itthon versenyezni a sorozatban címvédő Michelisz Norbertet. A Formula–1-es Magyar Nagydíj július 31-augusztus 2. között esedékes, és egyelőre „csak” az első kilenc futamot törölték vagy halasztották el. Április 7-én a június 12-14-i Kanadai Nagydíjat húzták ki a naptárból, így jelen állás szerint a június 26-28-i Francia Nagydíjon, Le Castellet-ben bőgnének fel a motorok. Utána jönne az osztrák, majd a brit futam, azután pedig a mi versenyünk. A jogtulajdonos a Liberty Media 12-15 versenyt szeretne megrendezni.

– A Liberty Mediánál és nálunk is rengeteg forgatókönyv létezik, nem tudjuk, mikor cseng le a koronavírus-járvány, és persze vannak ma a világban fontosabb dolgok is a Formula–1-nél – fogalmazott pénteken az M4 csatornának nyilatkozva Gyulay Zsolt. A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az angolokkal és az osztrákokkal együtt rugalmasan állunk a rendezéshez az időpont szempontjából is. A dupla versenyrendezéssel egyelőre nem foglalkozunk, fordított vonalvezetésű pályát pedig nehezen tud elképzelni, és kérdéses, hogy engedélyezné-e ezt egyáltalán a Nemzetközi Automobil Szövetség.

Gyulay Zsolt a gazdasági hatásokról is beszélt.

– A bevételünk a Formula–1-es jegyeladásból és a pályahasznosításból származik, az évi 180-200 napból, amikor rendezvényeket, teszteket bonyolítunk le. Ez most „behalt”, de a pályának, a vállalatnak és a promóternek is nagyobb biztonságot jelent, hogy a tulajdonos a magyar állam. Tavaly csúcsbevétel és telt ház volt a Magyar Nagydíjon, idén érzékenyen érint minket, ha vissza kell fizetni az eladott jegyeket. A Libertynél van zárt kapus forgatókönyv is, de számunkra ez lenne a legnagyobb „bukta”, mivel ki kell fizetni a jogdíjat, és közben állni kell az összes rendezési költséget. Ha a jogtulajdonossal lehet alkut kötni, ami enyhíti ezeket a költségeket, akkor természetesen így is meg lehet rendezni a Magyar Nagydíjat. Persze az is kérdés, hogy ha addigra javul a helyzet, és beengedik a szurkolókat, akkor hányan fognak kilátogatni a Hungaroringre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.