A koronavírus-járvány miatt a Formula–1-es világbajnokság első tíz futamát elhalasztották vagy végelegesen törölték, és jelen állás szerint július 5-én az Osztrák Nagydíjjal kezdődik meg a vb. A versenynaptár további része azonban képlékeny, és az sincs kőbe vésve, hogy a sorban következő versenyekre az eredeti időpontban kerül sor. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója korábban leszögezte, hogy nyitottak minden megoldásra, ami magában rejti a lehetőséget, hogy a Magyar Nagydíjra nem a tervezett augusztus 2-án kerül sor.
A Formula–1 jogtulajdonosa, a Liberty Media számára a legfontosabb az, hogy minél több versenyt lehessen megtartani, és természetesen meg kell felelni a logisztikai kihívásoknak, hogy a csapatok gond nélkül átérjenek a következő helyszínre. S persze nem mindegy az amerikaiaknak, hogy vannak-e nézők a futamokon, mert akkor bevasalhatják a tetemes jogdíjakat a rendezőktől, ellenkező esetben viszont csak kevesebb összegre tarthatnak igényt.
A grandprix.com honlap értesülései szerint a 2020-as vb tizenkilenc futamból állna, és ami bennünket érint, a Magyar Nagydíjra nem augusztus 2-án, hanem augusztus 23-án kerülne sor. S ennek azért is van jelentősége, mert a kormány döntése értelmében Magyarországon augusztus 15-ig nem lehetnek tömegrendezvények, 23-án viszont, ha javul a járványhelyzet, akár már szurkolókat is fogadhatna a Hungaroring.
Az elhalasztott bahreini (Szahír), vietnámi (Hanoi), kínai (Sanghaj), spanyol (Barcelona), azeri (Baku) futamot megrendeznék, a holland (Zandvoord) és a szingapúri (Marina-öböl) futam viszont nincs benne az új versenynaptárban. Utóbbi kiesése meglepő, mert az eredeti naptár szerint szeptember 20-án lenne esedékes, és eddig szó sem volt a törléséről. A grandprix.com szerint Ausztriában (Spielberg), majd utána Angliában (Silverstone), később pedig Bahreinben két futamot rendeznének.
A belga nagydíjra (Spa-Francorchamps) az eredeti tervek szerint augusztus 30-án, az olaszra (Monza) szeptember 6-én kerülne sor, s ugyan két olyan országról van szó, amelyet a járvány különösen erősen sújt, mindkét pályán készülnek a rendezésre. Mi több, az olaszok két futamnak is otthont adnának, Angelo Sticchi Damiani, az Olasz Autóklub elnöke közölte, hogy Monza mellett Imola és Mugello is beszállna a vb-sorozat helyszínei közé.