Nagy divattá kezd válni, hogy a zárt kapus labdarúgómeccseken a lelátókon elhelyezik a szurkolók kartonpapírból készült sziluettjét. Magyarországon elsőként a Ferencváros lépett, a szurkolók feladata csak annyi volt, hogy a megadott határidőig a jó minőségű fotóikat elküldjék a klub számára, s ilyen formában jó néhányan ott lesznek majd szombaton a Groupama Arénában a Debrecen elleni NB I-es mérkőzésen. A Fradi ingyenes kampányt indított, első lépcsőben a bérlettel, majd a szurkolói kártyával rendelkező szimpatizánsai részére, akinek csak az adatkezelési szabályokat kellett elfogadniuk. A jó minőségű, légkamrás polipropilén anyagból készült táblákra UV nyomtatással kerülnek fel a fotók, kibírják az esőt, a napsütést, állják az időjárás viszontagságait. A 16. életévüket be nem töltött kiskorúak a törvényes képviselő hozzájárulásával vehettek részt az akcióban. A klub arról egyelőre nem adott tájékoztatást, hogy a szombati meccsre mennyi „kartonszurkolót” helyeznek ki.
Németországban a Borussia Mönchengladbach szurkolóinál olyan nagy őrületet váltott ki az ötlet, hogy a Bayer Leverkusen elleni szombati találkozóra a klubnak 12 ezer kartonképet kellett elkészítenie, pedig ez nem is ingyenes kezdeményezés. A „Legyen ott a történtek ellenére!” akció keretében a drukkerek 19 eurót fizettek, ami alapvetően a gyártási költségeket fedezi, négy euró jótékonysági alapba kerül, és az akció a klub számára nem generál bevételt. A Borussia vezetősége ezer-kétezer érdeklődőre számított, így alaposan meglepte a tömeges szurkolói megmozdulás. A megrendelések száma ugyanis már húszezer fölött jár! A Mönchengladbach stadionja, a Borussia-Park 54 ezer fős befogadóképességű; ki tudja, a Bayern München ellen még a telt ház is összejön!
A Mönchengladbach a Bundesligában a harmadik helyen áll a Bayern München és a Dortmund mögött.