Wolff és a Mercedes a Red Bull elleni óvással fenyegetőzik

A Mercedesnél nem nézik jó szemmel a Red Bull sikereit, és a közeljövőben óvásra készülnek, derült ki a Formula–1-es istálló csapatfőnökének, Toto Wolffnak a vasárnapi Monacói Nagydíj után adott nyilatkozatából.

Magyar Nemzet
2021. 05. 23. 21:44
Wolff
epa09174390 Mercedes AMG GP team chief Toto Wolff wears a protective face mask prior to the 2021 Formula One Grand Prix of Portugal at the Autodromo Internacional do Algarve near Portimao, Portugal, 02 May 2021. EPA/JOSE SENA GOULAO Fotó: JOSE SENA GOULAO
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mercedesnek semmi sem jött össze Monacóban, Lewis Hamiltont csak hetedikként intették le, Valtteri Bottasnak pedig egy furcsa hiba miatt kellett feladnia a versenyt. A Red Bull eközben parádézott, Max Verstappen megnyerte a futamot, Sergio Pérez a negyedik helyen végzett, és az energiaitalosok átvették a vezetést mind az egyéni, mind a konstruktőrök tabelláján.

Ilyen előzmények után nem meglepő, hogy Toto Wolff egyre frusztráltabb. A Mercedes csapatfőnöke már ezelőtt is panaszkodott a Red Bull hajlékony hátsó szárnyára, de versenyzői monacói leszereplését követően ismét előkerült ez a téma. Wolff kijelentette: ezentúl nem cicáznak, a következő, két hét múlva megrendezendő azeri futam előtt lépéseket vár el a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA), különben kész jogi útra terelni a kérdést.

– Ha a Red Bull a „limbó” szárnyakat fogja használni Bakuban is, és ebből előnye is származik, akkor azt jelentjük a versenyfelügyeletnek, és ha ez nem lesz elég, akkor a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságra visszük az ügyet. A FIA-nak tisztáznia kell a dolgokat még Baku előtt, különben nagyon csúnya ügy kerekedhet ebből – fenyegetőzött a Sky Sports kamerái előtt az osztrák. – Megvizsgáltuk az első szárnyakat is, azok a Red Bullnál és a Mercedesnél is ugyanannyira hajlanak, ezért akár óvást is nyújthatnánk be egymás ellen. De az egyértelmű, hogy a hátsó szárnyuk jobban hajlik annál, mint ami a szabályok alapján megengedett. Az új terheléses teszteket azonban csak Baku után vezetik be. Egyelőre ez a helyzet, de elég szilárd a jogi álláspontunk. Ma még nincs itt az ideje, hogy ezzel foglalkozzunk, mivel megérdemelték a győzelmet, a hátsó szárnynak nem volt köze a teljesítményükhöz. Most jobbak voltak nálunk, ezt el kell fogadnunk és gratulálnunk nekik – tette hozzá Wolff.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.