Lewis Hamilton meglehetősen nehezen viselte, hogy Monacóban semmi sem jött össze neki, és míg ő a hetedik helyre szorult, addig legnagyobb vetélytársa, Max Verstappen (Red Bull) behúzta a győzelmet. A Mercedes brit világbajnoka a futam során többször, és a leintést követően is panaszkodott a csapatára, nem értette, hogy tudták így félretaktikázni magukat, hiszen az első kerékcseréket követően Sergio Pérez (Red Bull) és Sebastian Vettel (Aston Martin) is elé került, ahelyett, hogy ők teljesítették volna a kitűzött céljukat, vagyis Pierre Gasly (Alpha Tauri) megelőzését.
A verseny befejeztével Peter Bonnington, Hamilton versenymérnöke együttérzését fejezte ki a brit pilótának, hogy ilyen nehéz futama volt, ő azonban válaszra sem méltatta, és a levezető körét csendben tette meg. A futam utáni értékelésekor azért kicsit odaszúrt a Mercedesnek.
– Gratulálok Maxnek és a Red Bullnak, remek munkát végeztek. Mi ezen a hétvégén leszerepeltünk csapatként, de máris a következő versenyre kell koncentrálnunk. Újra egy utcai pályán lesz majd a futam, lehet, hogy ott is szenvedni fogunk. Azért kell majd dolgoznunk, hogy minimalizáljuk a veszteséget – magyarázta a hétszeres vb-győztes, majd mikor arról kérdezték, tanulhat-e bármit is a hétvége eseményeiből, érdekes választ adott. – Én személy szerint nem, de a csapat minden bizonnyal. Még nem beszéltem velük, úgyhogy nem tudom, hogy siklottak így félre a dolgok.
De volt valaki a Mercedesnél, akinek Hamiltonnál is több oka lehetett a panaszra. A brit csapattársa, Valtteri Bottas meglehetősen furcsa módon esett ki, ugyanis kerékcseréjekor a szerelők képtelenek voltak leműteni autójáról a jobb első gumiabroncsot, és a második helyről kiállt finnek emiatt véget ért a versenye. A Mercedes a futam után kiadott közleménye szerint a kerékanya a tengelyre szorult, ez okozta a problémát.
– Őszintén szólva nem tudom, hogy történt a kerékcserém, emberi mulasztás vagy technikai hiba okozta-e a kiesésem. Tanulnunk kell az esetből, hiszen nagy hibát vétettünk, és ilyesminek nem szabad megtörténnie – vélekedett a finn. – Csak számolgattam a másodperceket, és azon gondolkodtam, hogy éppen most veszítettünk pozíciót Sainzcal, aztán Norrisszal szemben. Végül olyan sokáig tartott a csere, hogy azt már el sem akartam hinni. Tudomásom szerint még soha nem ért véget versenyem egy kerékcsere miatt. Furcsa érzés.