Három versenyhétvége, három igazságtalan döntés a Red Bullal és bajnokaspiráns versenyzőjével, Max Verstappennel szemben – vont mérleget a tegnapi Portugál Nagydíjat követően Christian Horner, az istálló csapatfőnöke.
A bikák holland versenyzőjének a pályakiszélesítések kerülnek sokba: Bahreinben (feltehetően) a győzelmet bukta el miatta, Portimãóban a szombati kvalifikáción a pole pozíciót érő körétől fosztották meg, a vasárnapi futamon pedig a leggyorsabb köridőért járó egy pontnak mondhatott búcsút.
Horner kifakadt a verseny után, ismét előkerült a bírói következetlenség kérdése. Az osztrák csapatfőnök fájlalta, hogy egyedül az ő pilótája körét vették el a tizennégyes kanyar kiszélesítése miatt. Ezt egyébként maga Verstappen is furcsállotta, hiszen tudomása szerint ebben a kanyarban nem figyelték a pályahatárokat.
– Nem láttunk senki mást, akit Maxhoz hasonlóan megbüntettek volna pályakiszélesítés miatt. Frusztráló a pályahatárokról szóló állandó egyeztetés. Brutális, ami velünk történt az első három versenyen. Nagyon sokba kerültek nekünk ezek a döntések – magyarázta Horner.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) versenyigazgatója, Michael Masi nem hagyta annyiban a Red Bull vádjait, tényekkel igazolta döntéseik jogosságát. Sőt, Masi szavai alapján úgy tűnik, inkább Verstappen volt figyelmetlen a pilóták eligazítása során.
– A pénteki szabadedzések után feltűnt, hogy a tizennégyes kanyart milyen mértékben használják a pilóták. Tavaly ez nem volt probléma, de 2021-ben azzá vált. Ezért minden versenyzőt tájékoztattam arról, hogy abban a kanyarban használhatják a piros-fehér kerékvetőket, úgy, ahogy azt az ötösben is megtehetik. De arra is figyelmeztettem őket, hogy ha jelentős előnyre tesznek szert ezen kanyarokban – például megelőznek egy autót vagy gyorsabb időt érnek el egy miniszektorban –, akkor azt meg fogjuk vizsgálni.
A versenyigazgató szerint Verstappen pályakiszélesítése a verseny hajrájában egyértelmű kihágás volt.
– A futam után ellenőriztük, és nyilvánvaló volt, hogy Max letért a pályáról, és gyorsabb volt mindenkinél az adott miniszektorban. Ennek eredményeként futotta meg a leggyorsabb kört, amiért világbajnoki pont jár.