A két bajnokaspiráns, Max Verstappen (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) is jubilált a spanyol versenyhétvégén. Előbbi századik futamára készült csapata színeiben, utóbbi pedig szombaton pályafutása századik pole pozícióját szerezte meg, de futamgyőzelemmel csak egyikük ünnepelhette a centenáriumot. A rajtsorrend kettejük csatáját vetítette elő a 66 körös Spanyol Nagydíjra, ugyanis Hamilton mellől Verstappen indult, mögöttük Valtteri Bottas (Mercedes) és Charles Leclerc (Ferrari) következett. Verstappen csapattársa, Sergio Pérez csak a nyolcadik helyet szerezte meg.
A holland remekül kapta el a rajtot, a belső ívre húzott, és a célegyenes végén agresszíven elment Hamilton mellett, kis híján össze is értek. Leclerc feljött a harmadik helyre, megelőzte Bottast.

Fotó: MTI/AP/Joan Monfort
Verstappen két másodperces előnyt őrizgetett az élen a kilencedik körig, amikor Juki Cunoda (Alpha Tauri) félreállása miatt bejött a pályára a biztonsági autó.
Miután kitisztult előtte a levegő, a holland azt követően sem tudott igazán elszakadni Hamiltontól, a brit egy másodperc távolságból követte. Bottas közben nem tudott mit kezdeni Leclerc-rel.
A 22. körben kezdődtek a kerékcserék, az élmenők közül először Bottas látogatta meg a bokszot. A gumicserék előtt Hamilton megérkezett Verstappen nyakába, a holland a 24. körben ment ki, de lassú volt a cseréje. A hétszeres világbajnok megörökölte az első helyet, majd négy körrel később ő is megérkezett a bokszutcába. Előtte azonban forgalomba került, ezzel rengeteget veszített, kiállása után hat másodpercre leszakadt Verstappentől. (Hasonló taktikán volt Leclerc is, és a brit pilótához hasonlóan ő is sokat vesztett, így Bottas a bokszban meg tudta előzni.)
Hamiltont ez nem vetette vissza, féltávra egy másodpercre felzárkózott az éllovas mögé, így még 33 köre volt a vadászatra. Viszont a pályán alig akad előzési pont, így várható volt, hogy a bokszstratégia fog dönteni a győzelemről. Így is lett: a 42. körben a Mercedes húzott egyet, és újra kihozta Hamiltont, akinek 23 másodperces hátrányt kellett ekkor ledolgoznia, vagyis körönként egy másodpercet.