Elcsábította a Red Bull a Mercedes vezető mérnökeit

A Formula–1-ben nemcsak a pályán indított vehemens rohamot a Red Bull az elmúlt hét évben egyeduralkodó Mercedes ellen, az energiaitalos istálló riválisa motorrészlegéről hat szakembert csábított át magához.

Magyar Nemzet
2021. 05. 06. 16:26
Red Bull
Imola, 2021. április 16. Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Emilia Romagna Nagydíjának elsõ szabadedzésén az imolai pályán 2021. április 16-án. A futamot április 18-án rendezik. MTI/AP/Luca Bruno Fotó: Luca Bruno
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2021-es világbajnokságon a hétvégi Spanyol Nagydíj előtt a címvédő, nyolcadik vb-címére törő Lewis Hamilton vezet 69 ponttal, a Mercedes brit pilótája három futamból kettőt megnyert, egyszer második lett. Az Emilia-Romagna Nagydíjat a holland Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg, akinek emellett van két második helye, 61 ponttal áll, és rángatja az oroszlán bajszát. Ezt a Red Bull istállója is megtette, amikor április végén bemutatta az újonnan alakuló motorrészlegének technikai igazgatóját, Ben Hodgkinsont, aki 2017 óta a Mercedesnél volt vezető pozícióban, mint gépészeti főnök. Helmut Marko, a Red Bull Racing szószátyár tanácsadója a bejelentéskor azt mondta, hogy Hodgkinsont nem kellett nagyon csábítani, kiszemelték ugyan, de jött ő magától is, egyszerűen jelentkezett a meghirdetett állásra.

Az biztos, hogy komoly tudás van mögötte, a Mercedest a hibrid érában alapvetően éppen a motorja emelte ki a mezőnyből. Az F1-ben 2025-től új motorszabályok lépnek érvénybe, és a saját erőforrás gyártására készülő Red Bull már erre az időszakra is gondol. Az istálló jelenlegi motorszállítója, a Honda még októberben jelentette be, hogy 2021 végén kiszáll a Formula–1-ből, azonban ahhoz hozzájárult, hogy a Red Bull 2025-ig használja az erőforrásait. Az F1-ben 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseket, a Red Bull ekkor a Honda tevei alapján gyártja majd le az erőforrásait a Milton Keynes-i bázisán.

Christian Horner csapatfőnök már a múlt hétvégén a Portugál Nagydíjon, Portimaóban jelezte, hogy hamarosan újabb bejelentést tesznek a motorsport részlegükkel kapcsolatban, és ez ma meg is történt: újabb öt mérnök érkezéséről tájékoztattak, akik eddig mindannyian a Mercedes brixworth-i motorrészlegén dolgoztak vezető pozícióban. A nevezettek: Steve Blewett, Omid Mostaghimi, Pop Clode, Anton Mayo és Steve Brodie – Hodgkinson irányítása alatt ők alkotják a Red Bull Powertrains technikai vezetőstábját.

– A Red Bull küldetése, hogy a Formula–1-es tevékenysége minden területét egy fedél alatt hozza össze a Red Bull Powertrains révén. Ez nagyon izgalmas vállalás, és csak akkor lehetünk sikeresek, ha a legjobb szakembereket alkalmazzuk, akiknek a legjobb munkafeltételeket teremtjük meg. Új technikai igazgatónk, Ben Hodgkinson, a Honda Racing Developmenttől megtartott szakemberek, valamint a most bejelentett alkalmazottjaink mindannyian jelentős tapasztalattal és szakértelemmel rendelkeznek, ami a lehető legerősebb technikai alapot biztosítja számunkra – szögezte le Christian Horner.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elmondta, tisztában voltak azzal, hogy a Red Bull mire készül, azzal is, hogy több szakemberüket elveszítik; ám aki akar, az menjen, nem kívánják magasabb fizetésekkel magukhoz láncolni. Ez nem egyezne a Mercdes filozófiájával, mondta Wolff, ugyanakkor nem ítélte el a Red Bull akcióját.

– Mondjuk úgy, megértem Christian helyzetét, fel akar építeni valamit, ahhoz pedig időnként nagy csekket kell írni. Ez így rendben is van – kommentálta a történteket Toto Wolff.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.