„Könnyek szöknek a szemembe, ha erre visszagondolok”

Minden bizonnyal sohasem követtek még háromhetes körversenyt annyian Magyarországról, mint a vasárnap véget ért Giro d’Italiát. Mindez Valter Attilának köszönhető, aki három napig viselte az összetett éllovasnak járó rózsaszín trikót, végül pedig saját magyar csúcsát megdöntve a 14. helyen zárta a viadalt. A mindössze huszonkét éves Valter pedig az itthon korábban nem látott eredmények ellenére is csak egy állomásként tekint vissza a Giróra a még nagyobb sikerek felé vezető úton.

K. D.
2021. 05. 31. 16:27
Valter Attila és a rózsaszín trikó
1317817600 Fotó: Tim de Waele Forrás: Getty Images
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

már tavaly is megmutatta a Giro d’Italián, hogy a magyar kerékpársport történetében új fejezetet kezdhet. Az egyik legnehezebb hegyi szakaszon kilencedik, összetettben huszonhetedik lett. Idén azonban minden szempontból nagyot lépett előre: legjobb szakaszeredménye immár hatodik, összetettben tizennegyedik helyen zárt. Amivel pedig ennél is jobban felhívta magára a figyelmet, hogy két szakaszon keresztül a legjobb fiatalnak járó fehér trikót, majd három versenynapon át az összetett éllovasnak járó rózsaszín mezt viselte.

– Nagyon jó emlékeket őrzök a rózsaszínben és fehérben töltött napokról – fogalmazott Valter Attila csapata, a Groupama–FDJ hivatalos honlapján. – Ez a verseny megváltoztatta az életemet, most már mindig az a srác maradok, aki megszerezte a Girón a rózsaszín trikót. Éppen ezért nehéz is szavakba öntenem, mennyi mindent adott nekem az idei Giro. Egész Magyarországon megismerték a nevemet, ami nemcsak nekem, hanem a sportágnak is nagyon fontos.

Valter a Giróra még úgy érkezett, hogy Rudy Molard és Sébastien Reichenbach segítője lesz. A kocka azonban hamar fordult a csapaton belül, az utolsó két hétben a teljes Groupama–FDJ azért dolgozott, hogy Valter a lehető legjobb pozícióban zárja a viadalt.

– Amikor éreztem, hogy túl erős az iram, inkább hamar a saját tempómban folytattam a versenyt, minthogy néhány száz méterrel tovább ott maradjak a legjobbakkal, de emiatt teljesen összezuhanjak. A csapattársaimnak is sokat köszönhetek, Rudy Molard, Matteo Badilatti és Lars van den Berg is olyan keményen küzdött értem a versenyen, hogy könnyek szöknek a szemembe, ha erre visszagondolok.

Valter Attila három napig tekerhetett rózsaszínben Fotó: Luca Bettini/AFP

Valter Attila teljesítménye nemcsak neki és a magyar kerékpársportnak volt fontos, hanem a Groupama–FDJ-nek is, amely néhány nappal a rajt előttig még úgy készült, hogy Thibaut Pinot lesz a vezére, a francia versenyző azonban hátsérülése miatt nem indulhatott a Girón.

– Kissé csalódott vagyok, hogy nem nyertünk szakaszt, viszont a fehér és a rózsaszín trikóban töltött napok egyáltalán nem voltak maguktól értetődők. Attila megmutatta, mennyire jó erőnléttel rendelkezik, ami a jövőben is lehetővé teszi számára, hogy még jobb összetett eredményekért küzdhessen a háromheteseken. Sok munka vár még rá, de nagyon ígéretes, amit ilyen fiatalon nyújtott – dicsérte Philippe Mauduit sportigazgató a magyar versenyzőt, aki első idényét teljesíti a csapatnál.

Valter Attila maga is a jövőt szem előtt tartva tekert, még a Giro utolsó szakaszán is. Az időfutamon tett erőfeszítéseinek meg is lett az eredménye, a záró versenynapon javított egy helyezést összetettben.

– Jó időfutamot akartam menni, noha tudtam, hogy csak a top 15-ért küzdök, nem a legjobb ötbe kerülésért vagy a dobogóért. Viszont a jövőben ez a célom, ezért az utolsó szakaszon is úgy küzdöttem, mintha a dobogóért mennék, hogy amikor még nagyobb eredményekért tekerhetek majd, akkor is a legjobbamat tudjam nyújtani. Biztosan visszatérek még a Giróra, hogy az idei eredményemen is javítsak.

Nincs egyedül

Valter Attila mellett befejezte a Giro d’Italiát Dina Márton is, az Eolo–Kometa versenyzője századik lett összetettben. A héten Peák Barnabás (Bike Exchange) vesz részt a Tour de France hagyományos felvezető versenyén, a Critérium du Dauphinén. Rajtuk kívül indult már idén kiemelt kategóriájú országúti versenyen Fetter Erik (Eolo–Kometa) és Kusztor Péter (Novo–Nordisk) is.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.