A címvédő Lewis Hamilton (Mercedes) a bakui futam kétharmadát a két Red Bull mögött töltötte, és hat körrel a verseny vége előtt talán lassan kezdett megbarátkozni a gondolattal, hogy ezúttal a harmadik hely jelenti neki a maximumot.
Amire ő sem számított, hogy váratlanul rámosolyog a szerencse egy durrdefekt képében, amely nem őt, hanem fő vetélytársát, a világbajnoki éllovas Max Verstappent (Red Bull) sújtotta. A holland pilóta a falnak csapódott, és az élről feladta a futamot.
A törmelékek eltakarítása miatt versenymegszakítás után állórajt következett, amit Hamilton kapott el a legjobban, elment Sergio Pérez (Red Bull) mellett, azonban az első kanyart elfékezte, kihajtott a bukótérbe, majd a mezőny végére kellett besorolnia.

Fotó: EPA/Tolga Bozoglu
A hétszeres világbajnok nagyon rosszul élte meg a történteket, az Azeri Nagydíj leintése után egy ideig csak üldögélt az autójában, és megtört hangon a versenymérnökével, Peter Bonningtonnal értekezett arról, hogy mi történt.
Mint kiderült, az úgynevezett varázskapcsoló be volt kapcsolva a brit Mercedesén. Ezt a gumik felmelegítésénél használják, előre állítják vele a fékegyensúlyt, ami elősegíti az első fékek felmelegítését. Hamilton először nem hibázott, mert a rajt előtt kikacsolta a kapcsolót, azonban az indulás után véletlenül visszakapcsolhatta azt, és ennek okán nem tudta bevenni az első kanyart.
A Mercedes versenyzője a futam utáni interjúja során már összeszedettebb volt, kifejezte sajnálatát a csapat felé, és elmagyarázta a nullázása okait.
– Az újraindítás után Checo [Sergio Pérez – a szerk.] felém mozdult, én ekkor véletlenül átkapcsolhattam a kapcsolót. Ez tulajdonképpen kikapcsolta a féket, én pedig ahelyett, hogy bevettem volna a kanyart, egyenesen továbbmentem.
Hamilton hibája azért is vette magát ki visszásan, mert az állórajt előtt odaszólt csapatának, hogy nem szabad forrófejűnek lenniük, hiszen „nem sprintet, hanem maratont futnak”.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff megvédte pilótáját a futam után, ódzkodott a hiba szó használatától.