Hamilton zavarba jött, olyan helyre nyúlt, ahová nem kellett volna

Lewis Hamilton meccslabdát hagyott ki a Formula–1-es Azeri Nagydíjon, ugyanis fő vetélytársa, Max Verstappen nem szerzett pontot. A Mercedes pilótája viszont megkaparinthatta volna a futamgyőzelmet, de tőle szokatlan módon hibázott, így végül ő is pont nélkül távozott Bakuból. A hétszeres világbajnok egy véletlen mozdulat miatt járt pórul.

Magyar Nemzet
2021. 06. 07. 11:49
Lewis Hamilton
Hamilton leszegett fejjel távozott Bakuból Fotó: EPA/TOLGA BOZOGLU
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A címvédő (Mercedes) a bakui futam kétharmadát a két Red Bull mögött töltötte, és hat körrel a verseny vége előtt talán lassan kezdett megbarátkozni a gondolattal, hogy ezúttal a harmadik hely jelenti neki a maximumot.

Amire ő sem számított, hogy váratlanul rámosolyog a szerencse egy durrdefekt képében, amely nem őt, hanem fő vetélytársát, a világbajnoki éllovas Max Verstappent (Red Bull) sújtotta. A holland pilóta a falnak csapódott, és az élről feladta a futamot.

A törmelékek eltakarítása miatt versenymegszakítás után állórajt következett, amit Hamilton kapott el a legjobban, elment Sergio Pérez (Red Bull) mellett, azonban az első kanyart elfékezte, kihajtott a bukótérbe, majd a mezőny végére kellett besorolnia.

Hamilton leszegett fejjel távozik Bakuból
Fotó: EPA/Tolga Bozoglu

A hétszeres világbajnok nagyon rosszul élte meg a történteket, az Azeri Nagydíj leintése után egy ideig csak üldögélt az autójában, és megtört hangon a versenymérnökével, Peter Bonningtonnal értekezett arról, hogy mi történt.

Mint kiderült, az úgynevezett varázskapcsoló be volt kapcsolva a brit Mercedesén. Ezt a gumik felmelegítésénél használják, előre állítják vele a fékegyensúlyt, ami elősegíti az első fékek felmelegítését. Hamilton először nem hibázott, mert a rajt előtt kikacsolta a kapcsolót, azonban az indulás után véletlenül visszakapcsolhatta azt, és ennek okán nem tudta bevenni az első kanyart.

A Mercedes versenyzője a futam utáni interjúja során már összeszedettebb volt, kifejezte sajnálatát a csapat felé, és elmagyarázta a nullázása okait.

– Az újraindítás után Checo [Sergio Pérez – a szerk.] felém mozdult, én ekkor véletlenül átkapcsolhattam a kapcsolót. Ez tulajdonképpen kikapcsolta a féket, én pedig ahelyett, hogy bevettem volna a kanyart, egyenesen továbbmentem.

Hamilton hibája azért is vette magát ki visszásan, mert az állórajt előtt odaszólt csapatának, hogy nem szabad forrófejűnek lenniük, hiszen „nem sprintet, hanem maratont futnak”.

https://www.facebook.com/espnf1/photos/a.474436133758/10158556917913759/

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff megvédte pilótáját a futam után, ódzkodott a hiba szó használatától.

– Én úgy láttam, hogy megvolt neki a pozíció, így teljesen rendben volt ez a manőver a belső íven. A fékekkel volt problémája, nem voltak a megfelelő beállításban. Emiatt mérte el a fékpontot, de előtte a start és a manőver tökéletes volt – vélekedett az osztrák.

– Mindketten összetörtünk, neki versenyzőként ez nyilván még rosszabb, hiszen közel volt a sikerhez, aztán minden kicsúszott a kezéből. Az ilyen években a legjobbunkat kell hozni, ezen a hétvégén mi mégsem tudtunk versenyképes autót tenni a pilótáink alá. Ez is frusztráló, nem csak a futam végén történtek. Senki sem teljesítette az elvárásokat, Lewis, a mérnökök és én sem – jelentette ki Wolff. – Frusztrációt érzünk. Egy karnyújtásnyira éreztük a győzelmet, szinte már a trófeán volt a kezünk, de talán elfogadtam volna a harmadik helyet is – tette hozzá.

Hamilton kereke is defektet kaphatott volna

Lance Stroll és durrdefekt miatt törte össze az autóját az Azeri Nagydíjon, és Lewis Hamilton is így járhatott volna a Pirelli. Mario Isola motorsportért felelős igazgató elmondta, a brit Mercedesének bal hátsóján egy hét centiméteres vágást találtak a futamot követően.

– Mély és nagy volt, talán hat-hét centiméteres. Lewis gumiján a vágás feltehetően nem volt elég mély, hogy átvágja a szerkezetet, ezért neki szerencséje volt, és egy darabban maradt a gumi. Max és Lance esetében kiszökött a levegő a gumiból, emiatt lett defektes – magyarázta Isola.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.