Charles Leclerc került ki győztesen szombaton a hivatalosan kvalifikációnak nevezett roncsderbin . Öt pilóta törte össze az autóját, emiatt négyszer szakították meg, és végül piros zászlóval intették le az időmérőt. Lewis Hamilton szerezte meg a második rajthelyet, Max Verstappen a harmadik, Pierre Gasly a negyedik pozícióból indult.
Tisztán zajlott le a start, az élen nem változott a sorrend. A hatodik helyről rajtolt Sergio Pérez volt a legaktívabb az első körben, előbb Carlos Sainzot, majd Gaslyt is levadászta, így felzárkózott csapattársa, Max Verstappen mögé. A második kör végére Lewis Hamilton megérkezett Leclerc nyakába, és azon nyomban el is húzott mellette. A Ferrari pilótáját ezután Verstappen is üldözőbe vette, végül a hetedik körben tudta csak megelőzni, egy körrel később pedig Pérez is megelőzte Leclerc-t.
Már a nyolcadik körben megkezdődött a kerékcserék időszaka, az élmezőnyből Leclerc jött ki elsőként. Márkatársa, Carlos Sainz is első volt valamiben: ő hibázott először a futamon, szerencséjére törés nélkül megúszta, de rengeteg időt vesztett.
Az élen, Hamilton és Verstappen között folyamatosan egy másodperc körül táncolt a különbség. A brit versenyzőt a 12. körben hívta ki a Mercedes a bokszba, vetélytársa egy körrel később érkezett ki, és a kerékcserét követően simán megelőzte Hamiltont, akinek lassú volt a kerékcseréje. Ahogy Péreznek is, de ő így is a hétszeres világbajnok elé került, igaz, szoros küzdelem vette kezdetét kettejük között.
Sebastian Vettel az év eleji szenvedését követően egyre inkább magára talál: Monacóban is biztató volt a teljesítménye, Bakuban pedig rég nem látott helyen találta magát, és a kerékcseréjét megelőzően körökön keresztül az élen autózhatott.
Hamilton közben nem szakadt le Péreztől, aki ezúttal remekül teljesített a Red Bull által neki szánt hátvédszerepben, így Verstappen folyamatosan növelhette az előnyét az élen. A 31. körre már hét másodperccel vezetett, ám egy pillanat alatt elillant az előnye. Ugyanis Lance Stroll bal hátsó kereke defektet kapott, így a kanadai 300 km/h óra feletti tempónál ripityára törte az Aston Martint – a biztonsági autó beküldése elkerülhetetlen volt.