Minden esély megvan arra, hogy 2022-ben Magyarországé legyen a Nagy Rajt, nálunk induljon a Giro d’Italia. Az olasz kerékpáros körverseny mezőnye már tavaly hazánkban teljesítette volna az első három szakaszt, ám a koronavírus-járvány felülírta a terveket. A Girót az eredeti, májusi időpont helyett októberben megrendezték ugyan, de kizárólag olaszországi etapokkal, ahogy az idei viadal során sem tekertek a versenyzők Itálián kívül.
Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos csütörtökön bejelentette, hogy a magyar kormány támogatja a 2020-ban elmaradt Nagy Rajt 2022-es pótlását, és a tárgyalások már zajlanak az olasz szervezőkkel.
A Giro d’Italia a három nagy háromhetes kerékpáros körverseny egyike, amelynek jelentősége egyre inkább vetekszik a hosszú évtizedekig egyedüli csúcsként számon tartott Tour de France-éval. Idén maga a viadal is nagy magyar sikert hozott, hiszen Valter Attila három napig viselhette az összetett éllovasnak járó rózsaszín trikót. A Groupama–FDJ versenyzője végül a 14. helyen zárta a Girót, amely az első háromhetes volt két magyar résztvevővel, Valter mellett Dina Márton (Eolo–Kometa) is a mezőny tagja volt. Hogy a magyarországi Nagy Rajton (Grande Partenza) hány hazai versenyző lesz a mezőnyben, azt most még nem tudhatjuk, de az idei két résztvevő mellett erre reális eséllyel pályázhat Fetter Erik (Eolo–Kometa), Peák Barnabás (BikeExchange) vagy akár Pelikán János (Androni Giocattoli–Sidermec) is.
A Giro d’Italiát 1909 óta rendezik meg, azóta csak a két világháború alatt maradt el verseny. 1965-ben fordult elő először, hogy a Nagy Rajt helyszíne nem Olaszország volt, ekkor San Marinóból indult a mezőny. Több további külföldi indulás után 2010-ben hagyományt teremtett a Giro, azóta a páros években Olaszországon kívül kezdődött a körverseny, 2020 kivételével. Két hollandiai, valamint egy-egy dániai, észak-írországi és izraeli nagy rajt után jöhet a sorban Magyarország, ha a pandémia miatt nem is 2020-ban, hanem 2022-ben.