Édes lehet a százszor teljesített feladat gyümölcse

A koronavírus-járvány miatt 2020-ban elmaradt a magyarországi Nagy Rajt, 2022-ben viszont már valóban hazánk rendezheti a Giro d’Italia első három szakaszát. A halasztással talán még jól is jártunk, hiszen több magyar versenyzőnek van reális esélye arra, hogy részt vegyen az olasz kerékpáros körversenyen, mint az eredeti időpontban lett volna.

2021. 11. 04. 7:46
Valter Attila rózsaszín
CYCLING-ITA-GIRO-2021 Fotó: AFP/Luca Bettini
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei Giro d’Italia alapvetően új élményt hozott Magyarországnak: Valter Attila három napon keresztül viselte az összetett éllovasnak járó rózsaszín trikót. A jövő évi Giro d’Italia ismét alapvetően új élményt hoz hazánknak: az olasz kerékpáros körverseny első három szakaszát Magyarországon rendezik. Ráadásul az első, május 6-i etap kiváló lehetőséget biztosít a Groupama–FDJ magyar kerekesének az erős kezdésre.

– A Tour de Hongrie-n, a Kékesre felfelé tekerve éreztem azt, hogy uralom a hegyet, ismerem minden méterét. Hasonlóban bízom a visegrádi befutón is, hiszen én már százszor végigmentem azon a hegyen. Aki viszont először teker fel rá, annak trükkös lehet az emelkedő – mondta Valter Attila, aki tavaly megnyerte a magyar körverseny királyetapját és ezzel az összetettet is. Ha a helyismerete a jövő évi Girón is ennyire kifizetődne, az azt jelentené, hogy az első szakasz győzteseként ismét felveheti a rózsaszín trikót.

– Kevés Grand Tour van, amelyik ennyire nekem fekvő szakasszal kezdődne, úgyhogy mindenképp szeretném megcélozni a sikert. De lehet, hogy például a világbajnok, Julian Alaphilippe is úgy dönt, hogy indul, az ő számaival pedig nehéz felvenni a versenyt. Az idei Tour de France hasonló szakasszal indult, és nagyon nagy csata volt a győzelemért. Szerintem hasonló lesz a helyzet a magyarországi Giro-rajton is, nagyon nehéz lesz felvenni az első napon a rózsaszínt.  

Valter Attila 2021-ben első idényét teljesítette a Groupama–FDJ-nél, amelyet jövőre is erősít. A francia csapat rákérdezett a magyar kerekesnél, hogy ki akarja-e próbálni magát a Tour de France-on, ám a magyarországi Giro-rajt tudatában egyértelmű, hogy Valter melyik háromhetest tartja legfontosabbnak a 2022-es versenynaptárban. Minden bizonnyal a csapat vezetésében sem merül fel, hogy ne indítsa el a kerékpárost a versenyen, amelynek az első három szakasz helyszíne miatt az egyik arca lesz.

– Megtisztelő, hogy részt vehetek a verseny népszerűsítésében, szeretném, ha minden emberhez eljutna, hogy idejön a Giro. Az idei verseny után a saját közösségimédia-felületeimen én is éreztem, mennyire megugrott az elérésem – emelte ki Valter, aki azt is hozzátette, mi lehet a kulcs, hogy az ismertséggel párhuzamosan megnövekedett elvárások ne nyomják túlságosan. – Több versenyzőn látom, hogy a nagy sikerek után is egykedvű, szinte szomorú. Én még nem értem el annyi győzelmet, hogy azok ne jelentenének számomra motivációt, de nem is akarok elindulni ezen az úton. Az a legfontosabb, hogy jól érezzem magam a bringán, ahogy eddig is.

Újabb debütánsunk lehet

Valter Attila 2020-ban indult először a Girón, míg idén mellette Dina Márton (EOLO–Kometa) is elindulhatott az olasz körversenyen. A sor jövőre is folytatódhat, és a magyarországi rajt biztosan nem jelent hátrányt Peák Barnabás (BikeExchange) vagy éppen Fetter Erik (EOLO–Kometa, képünkön) számára sem.

A mindössze huszonegy éves Fetter már idén is közel járt a Giro-induláshoz, ám végül a Tour de Hongrie-n állhatott rajthoz, ahol bukás akadályozta a jó eredmény elérésben. Az ősze viszont remekül sikerült, a franciaországi Tour du Limousin többnapos versenyen szakaszt nyert, és az U23-as vb-n és Eb-n is erős mezőnyversenyt teljesített.

– Ha az eredeti terveknek megfelelően két éve lett volna a magyarországi rajt, akkor esélyem se lett volna a részvételre, eleve nem is olyan szintű csapatban tekertem még akkor, amely indulhatott volna. A szakaszok is sokkal inkább feküdnének nekem, mint a 2020-ra tervezettek, a visegrádi emelkedőre már minden irányból több százszor felmentem, minden szegletét ismerem, ami rengeteget számíthat – fogalmazott Fetter Erik. Mindez egyelőre feltételes mód, a magyar versenyző becslése szerint csak a májusi Giro-rajt előtti hónapban dőlhet el az EOLO–Kometa kerete.

A csapat idén a három Grand Tour közül csak az olasz körversenyen indulhatott, és minden bizonnyal jövőre is a Giro lesz az együttes számára az év legfontosabb versenye. Fetter indulása esetén a budapesti időfutamot nemzeti színű trikóban tekerhetné végig, hiszen ebben a számban ő nyerte idén a magyar bajnokságot.

Borítókép: Valter Attila rózsaszínben a tavalyi Girón (Fotó: AFP/Luca Bettini)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.