Christian Horner szinte minden futam után összetűzésbe keveredik valakivel. A Red Bull csapatfőnöke legtöbbször mercedeses kollégájával, Toto Wolff-fal vív szócsatát, a katari versenyhétvégén azonban egy sportbírót illetett néhány keresetlen szóval, amit a Nemzetközi Automobil-szövetségnél nem néztek jó szemmel.
Az összetűzés alapját a szombati időmérő jelentette, ami után Max Verstappen (Red Bull) öt rajthelyes büntetést kapott, mivel figyelmen kívül hagyta a – Pierre Gasly (Alpha Tauri) defektje miatti – dupla sárga zászlós jelzést. A pilótáknak ilyenkor le kell lassítaniuk, a holland azonban gyors körön volt, szerette volna elhappolni Lewis Hamiltontól (Mercedes) a pole pozíciót.
Verstappenhez hasonlóan Carlos Sainzot (Ferrari) és Valtteri Bottast (Mercedes) is beidézték ugyanezen vétség miatt, előbbi megúszta az esetet, utóbbi három rajthelyes büntetést kapott a katari futamra – mivel a finn versenyző „csak” a szimpla sárga zászlós időszakban nem vett vissza a tempóból.
Bottas elfogadta a hátrasorolást, hiszen bár nem vette észre a figyelmeztetést, joggal büntették meg. A Red Bullnál azonban nehezebben nyelték le a békát, elvégre is a világbajnoki címért harcban lévő pilótájukat rótták meg, Horner így nem válogatta meg a szavait.
– Nehéz megérteni ezt a döntést, nagyon mellélőttek vele. Ugyanis a FIA azt kommunikálta, hogy a pálya tiszta, folytatódhat a versengés. Max az első szektorban autózott, rengeteg időnk volt vizsgálni a helyzetet. Ráadásul a kormányán lévő kijelző is mást mutatott, egyébként figyelmeztettük volna, hogy sárga zászlós jelzés van érvényben. Ő nem tudott az egészről, a sajtótájékoztatón hallott először a dologról – magyarázta a brit csapatfőnök. – Max látta az az autót és a zöld fényjelzést is a bokszutcában. Én úgy látom, hogy csak egy komisz sportbíró elkezdte lengetni a zászlót anélkül, hogy erre utasította volna az FIA. A szövetségnek kontrollálnia kell a sportbíróit, ennyire egyszerű a dolog. Szerintem a felnőtt embereknek felnőtt döntéseket kellene hozniuk. Ha valaki meglenget egy sárga zászlót, az frusztráló, de a versenyigazgatónak lenne a feladata, hogy kontroll alatt tartsa, ami a pályán történik, hiszen ő a bíró. Máskülönben bárki dönthet úgy, hogy elkezdi lengetni a sárga zászlót – tette hozzá Horner.