Lewis Hamilton (Mercedes) szívének kedves helyszínen, Silverstone-ban versenyez a hétvégén a Formula–1 mezőnye. Nemcsak a hétszeres világbajnok hazai pályájáról van szó, hanem a 38 éves pilóta messze a legsikeresebb a Brit Nagydíjak történetében. Már nyolcszor nyert itt, míg a listán második Jim Clark és Alain Prost ötször-ötször, a jelenlegi mezőnyből pedig csak Fernando Alonso (Aston Martin) és Carlos Sainz (Ferrari) tud két, illetve egy győzelmet felmutatni.
– Örülök neki, hogy visszatérünk Silverstone-ba, ez a legjobb futam! – lelkendezett a hétszeres világbajnok, majd felidézte első itteni Formula–1-es élményeit. – 2007-ben máris megszereztem itt az első pole pozíciómat. Talán ez volt az egyetlen alkalom, amikor a közönség hangosabb volt, mint az autóm. Ez különleges élmény volt.
Hamilton panasza
Legyen bár a száguldó cirkusz legsikeresebb versenyzője, Hamiltonnak az elmúlt másfél évben inkább a vereség ízéhez kellett hozzászoknia, a legutóbbi győzelme ugyanis 2021 decemberére datálódik, azóta 32 futamot teljesített anélkül, hogy a pódium tetején pezsgőzött volna, pedig 2022-ig egy olyan F1-es idényt sem zárt úgy, hogy ne nyert volna legalább egyszer.
A múlt hétvégén Ausztriában sem jött ki neki a lépés, a végelszámolásban csak nyolcadik lett. Folyamatosan panaszkodott a verseny közben, amit egy ponton már Toto Wolff csapatfőnök nem bírt elviselni, és odaszólt neki:
– Az autó rossz. Tudunk róla, te csak vezesd!
Mára már nyoma sincs a feszültségnek. – A mi kapcsolatunkban az a legjobb, hogy őszinték lehetünk egymással – véli Hamilton. – Csak motiválni próbált ily módon. Tanulunk majd ebből, én már elgondolkoztam rajta, hogy miket mondtam akkor.
A Mercedesnél bíznak benne, hogy hasonló beszélgetésekre egyébként sem lesz szükség, a silverstone-i pálya jobban fekszik az autónak, mint a spielbergi, és az új első szárnytól is előrelépést várnak.
– Ez nem egy óriási fejlesztési csomag, de remélhetőleg egy lépés a megfelelő irányba, hogy csökkentsük a lemaradásunkat – fogalmazott a brit pilóta. – Ausztriában nem zártunk jó hétvégét, de ilyenekből tanulhatunk a legtöbbet, ekkor működünk leginkább csapatként. Kedden és szerdán mindenki a gyárban volt, és azon dolgoztunk, hogy a rossz hétvége után egy jó következzen.