A kockás zászló meglengetésekor még korántsem ért véget az Osztrák Nagydíj, a hivatalos végeredmény csaknem a leintést követően öt órával született meg. Történt ugyanis, hogy a pilóták megküzdöttek a spielbergi aszfaltcsíkkal, az egész hétvégén nehezükre esett nem kiszélesíteni a pályát. A versenyfelügyelők figyelmét pedig semmi sem kerülte el, és már a nagydíj alatt is büntetések tömkelegét (nyolc) osztották ki, majd részben az Aston Martin óvásának hatására a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 1200 esetet vizsgált felül, és a leintés után is röpködtek az időbüntetések, nyolc pilótánál újabb tizenkettő landolt. Azon versenyzőket szankcionálták, akik legalább négyszer elhagyták a pályát négy kerékkel – ezért öt másodperces büntetést szabott ki az FIA, az ötödik szabályszegés pedig újabb tíz másodperces büntetést vont maga után. Ezt követően nullázódott a számláló a pilóták neve mellett, de a további pályaelhagyások sem maradtak megtorlás nélkül, ha a számuk ismét elérte a négyet.
A pontszerzők közül ezzel legrosszabbul Carlos Sainz (Ferrari) járt, aki a negyedikről a hatodik helyre esett vissza, de Lewis Hamilton (Mercedes) és Pierre Gasly (Alpine) is bukott egy-egy pozíciót a büntetése miatt, míg Lando Norris (McLaren), Fernando Alonso (Aston Martin), George Russell (Mercedes) és Lance Stroll nyert egyet-egyet. A pontszerzők sorrendje tehát Max Verstappen (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull), Norris, Alonso, Sainz, Russell, Hamilton, Stroll, Gasly. Amint az látható, a büntetéscunami a dobogósokat nem érintette, mivel nekik éppen annyi pályaelhagyás szerepelt a nevük mellett, mint ahányadik helyen végeztek: Verstappennél egy, Leclerc-nél kettő, Péreznél pedig három. Volt két olyan pilóta is, aki e tekintetben makulátlan versenyt teljesített, Russell és Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) egyszer sem hagyták el négy kerékkel a pályát.
Íme a teljes lista:
Pilóták | Pályaelhagyások száma |
Ocon | 10 |
Albon | 9 |
Cunoda | 9 |
Gasly | 7 |
Sainz | 6 |
Hamilton | 6 |
Sargeant | 6 |
De Vries | 6 |
Magnussen | 4 |
Pérez | 3 |
Norris | 3 |
Piastri | 3 |
Stroll | 3 |
Hülkenberg | 3 |
Leclerc | 2 |
Bottas | 2 |
Verstappen | 1 |
Alonso | 1 |
Russell | 0 |
Csou | 0 |
Verstappen és Leclerc sem látott elég erőt a Ferrariban
Visszatérve a dobogósokhoz, Verstappennek egy pillanatra sem fordult meg a fejében, hogy bárki is veszélyes lehetne az első helyére.
– Nekem az első kör volt a legfontosabb, mert az élen kellett maradnom ahhoz, hogy a saját versenyem teljesíthessem. Aztán már a virtuális biztonsági autós szakasz előtt láttam, hogy nagy előnyt szereztem a többiekkel szemben, így tudtam, hogy később is képes leszek ugyanerre. Nagyszerű napom volt, nagyon élveztem – nyilatkozta a címvédő, aki a vb-címre egyelőre nem gondol, pedig már 81 ponttal vezet a tabellán a második Pérez előtt. – Egyszerűen élvezni akarom a pillanatot, amikor ezt az autót vezetem és ezzel a csapattal dolgozom együtt.
A holland pilóta utólag azt is elárulta, jókat mosolygott azon, hogy a kanadai sikere után – amikor csak kilenc és fél másodperccel előzte meg a második Alonsót – felvetődött, hogy az üldözők csökkentették a lemaradásukat a Red Bull-lal szemben.
– Imádtam az erről szóló cikkeket. A kanadai a mi nézőpontunkból nem volt fantasztikus futam, most viszont kiváló munkát végeztünk, és ennek nyomán nagyobb az előnyünk is
– mondta a kétszeres világbajnok. Ehhez annyit tennénk hozzá, hogy Verstappen vasárnap a végelszámolásnál csak öt másodperccel előzte meg Leclerc-t, de a különbség jóval nagyobb is lehetett volna, ha a holland a futam hajrájában nem vállal be extra kerékcserét, amire a bónuszpont megszerzése miatt volt szüksége.