A riválisok az idény eddigi nyolc nagydíján bottal üthették a Red Bull nyomát, Max Verstappen hat győzelme mellé Sergio Pérez kettőt tett hozzá. Az osztrák istálló az üldözői előrelépéseinek ellenére is toronymagasan vezet, ezért Lewis Hamilton (Mercedes) úgy gondolja, hogy a Red Bull már az idei autója fejlesztése helyett főképp a jövő évire koncentrál. A hétszeres világbajnok szerint ez azt vetíti előre, hogy az energiaitalosok 2024-ben is előnyben lesznek a többiekhez képest, mivel a győzelmekről csak álmodozó Aston Martin, Ferrari és Mercedes a tabella második helyéért küzd a konstruktőrök között, tehát egyelőre egyik csapat sem tudja minden idejét a következő évi versenygépének tervezésére fordítani.
Hamilton javaslata
Éppen ezért Hamilton egy javaslattal állt elő, amellyel szerinte a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megakadályozhatná, hogy egy-egy csapat éveken keresztül domináljon.
– Az autóval a jó irányba haladunk, és valószínűnek tartom, hogy az év végére utolérjük a Red Bullt. Ez viszont csak azért történhet meg, mert ők már a jövő évi autójukra összpontosítanak. Annyival megelőznek mindenkit, hogy a mostani autójukon már nem kell változtatniuk – magyarázta a Sky Sportsnak a brit pilóta.
– Úgy gondolom, hogy az FIA-nak meg kellene szabnia egy időpontot, amikortól az istállók megkezdhetik a következő évi autójuk fejlesztését. Mondjuk augusztus elsején kezdhetne dolgozni mindenki, és akkor senki sem kerülhetne előnybe a következő évre – pocsék dolog, ha egy autó kiemelkedik.
Ennek a megoldásnak több értelme lenne. Mi sosem kezdtünk el annyira hamar fejleszteni a következő évre, mint ők. Változtatásra van szükség, ennek köszönhető, hogy egyes csapatok hosszú éveken keresztül dominálnak. Amikor a Ferrari volt előnyben, ugyanez történt, majd később a Red Bull és Sebastian Vettel esetében is – idézte fel.
Érdekes, hogy Hamilton bár akkor még nem versenyzett, a 2000-es évek eleji Ferrari-dominanciára jól emlékszik, ahogy a Red Bulléra is, amelynek köszönhetően Vettel 2010 és 2014 között zsinórban négy vb-címet söpört be. A legnyomasztóbb fölény az elmúlt évtizedekben talán mégis a Mercedesé volt. Az Ezüstnyilak sikerkorszaka 2014-től 2021 végéig tartott, nyolc konstruktőri világbajnoki címet és hét egyénit hódítottak el – Nico Rosberg egyet, Hamilton hatot vállalt magára, és utóbbi csak egy hajszállal csúszott le a hetedikről 2021-ben, amelyet Max Verstappennel szemben bukott el. Hamiltonnak a Mercedes dominanciájáról lehetnének tehát a legfrissebbek az emlékei, azonban a saját csapata szárnyalását valamiért kifelejtette a sorból.