Válint Bence a Trofeo Pirelli sorozatban úgy végzett az összetettben az előkelő harmadik helyen, hogy a hét versenyhétvégéből mindössze ötön sikerült elindulnia. A múlt héten csütörtökön egy negyedik, pénteken egy második helyet szerzett, így végzett a harmadik helyen, többek között a 128 Formula–1-es futamot teljesítő német Adrian Sutilt is megelőzte. A vasárnapi Finale Mondiale versenyen – ami nem számított bele a bajnokságba – a harmadik helyről rajtolt, rövid ideig az élen is állt, ám később egy sárga zászlós fázis alatt kilökték a pályáról, és az autójának futóművén bekövetkezett sérülés miatt fel kellett adnia a küzdelmet. Válint Bence versenyautója egy Ferrari 488 Challenge EVO.
– Először édesapám mondta el, hogy idén a Ferrari Challenge-ben tudunk indulni. Sokáig nem volt biztos a szezonom, de végül nagyon jó idényt fejeztünk be. Nagyon tetszett minden, és boldogok vagyunk, hogy itt tudtunk lenni – összegzett Válint Bence a Borsnak.
A Rossocorsa-Ferrari Budapest versenyzőjét édesapja mellett, aki maga is autóversenyző volt, egy korábbi olasz Formula–1-es pilóta, Vitantonio Liuzzi is segíti, s az autósportból már jó néhány nagy névvel elegyedett szóba.
Válint Bence: A leghíresebb, akivel már beszélgethettem, az John Elkann
– Az elmúlt héten összefutottam a Sabelt tulajdonosával (Giorgio Marsiaj – a szerk.), akinek bemutattak. Pár órája itt volt Giancarlo Fishichella (korábbi háromszoros F1-es futamgyőztes – a szerk.) is, akivel ugyanúgy tudtam beszélgetni, és volt lehetőségem a Hypercar versenyzőivel is pár szót váltani. A leghíresebb pedig, akivel már beszélgethettem, az a Ferrari elnöke, John Elkann.
Válint Bence menedzsere Oláh Gyárfás, aki 2015-től 2022-ig a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke volt. Már a gokartos éveiben felfigyelt Válintra, a szorosabb együttműködés pedig négy-öt éve tart. S hogy mi a következő cél? A mezőny idén még a 670 lóerős 488 Challenge EVO-val versenyzett – mindenki ugyanolyan autóval köröz a pályán –, amit jövőre a nemrég leleplezett Ferrari 296 Challenge vált, ez 7500-as fordulaton hétszáz lóerős teljesítményre lesz képes.
– Több csapat megkeresett minket a hét végén, és a célunk az lenne, hogy teljes idényt tudjunk végigfutni ebben a bajnokságban. Ha a rövid távú célt nézzük, akkor egy olyan versenycsapatot szeretnénk neki találni, ahol egész évben a dobogós helyekért és bajnoki címért harcolnak. A hosszú távú cél pedig az, hogy a Ferrari még jobban megismerje Bencét, és GT autóban vagy bármi másban, akár egy hosszú távú versenysorozatban lehetőséget kapjon – mondta el Oláh Gyárfás.
Válint Bence a versenyzés mellett a tanulást sem hanyagolja el, jelenleg egy Amszterdam melletti kis faluban él, ugyanis a holland nagyvárosba jár egyetemre, ahol a mesterséges intelligenciáról tanul.
A Bors cikke itt olvasható el.
Borítókép: Válint Bence versenyautója, egy Ferrari 488 Challenge EVO (Forrás: Rossocorsa-Ferrari Budapest Team)