Max Verstappen és Charles Leclerc útján indult el Hideg Ádám, aki 2022-ben második lett az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) gokart-világbajnokságának junior kategóriájában. A Red Bull háromszoros Formula–1-es világbajnok holland sztárja 2010-ben, míg az idei talán legnagyobb kihívója, a Ferrari monacói „hercege” 2012-ben végzett ugyanebben a bajnokságban szintén a második helyen. Verstappen és Leclerc mindössze négy évvel később, 2014-ben, illetve 2016-ban már F1-es autóval debütáltak, a 16 éves Hideg Ádám pedig hasonló célt tűzött ki maga elé, ha nem is ilyen rövid időn belül.

– Leclerc és Verstappen is szabadedzéseken mutatkoztak be négy évvel a gokart-vb-s eredményük után a Formula–1 mezőnyében, a rá következő években pedig már versenyeztek is a sorozatban, ami természetesen motivál, jó érzés látni, hogy az álom nem elérhetetlen – nyilatkozta lapunknak Hideg Ádám. – Leültünk, és felírtuk egy papírra, hogy a következő években hová kell eljutnom. A sor végére azt írtuk, hogy Formula–1, mellé pedig egy konkrét évszám került: 2029. Ez a cél, ennek rendelünk alá mindent.
Ádám részletezte is a tervet, amely szerint idén tanul, az év végére pedig az élmezőnybe kerül a Formula–4-ben, majd két évet eltöltene az F3-ban, újabb kettőt pedig az F2-ben, ami már a királykategória előszobája. S ha az eredmények is pozitívan alakulnak, 2028-ban már az F2 legjobbjai közé tartozna, ahonnan a Formula–1-es csapatok szemezgetnek.
Realitás vagy álom?
Leírva minden egyszerűnek tűnik, a megvalósítás persze elképesztően nehéz, nem véletlen, hogy Magyarországról Baumgartner Zsolt 2004-es teljes F1-es idénye és pontszerzése óta senki sem került igazán közel az álomhoz. A méregdrága technikai sportokban nem csak a teljesítmény számít, nagy súllyal esik latba az anyagi háttér, és mivel hazánk lakossága nemzetközi viszonylatban nem jelentős, a magyarországi piac kicsi, ez egyértelmű hátrányt jelent.
Az utóbbi időben ráadásul az F2-es siker sem jelentett garanciát az előrelépésre: a tavalyi bajnok, a francia Théo Pourchaire nem kapott idén ülést a legjobbak között. Pourchaire már zsinórban a harmadik F2-es bajnok volt Felipe Drugovich és Oscar Piastri után, akinek nem jött össze egyből az áttörés, bár utóbbi legalább később odakerült az F1-be. Az út láthatóan buktatókkal teli.
– Arra azért reális esély van, hogy ha valaki a top öt, top három pilóta közé kerül az F2-ben, akkor előbb-utóbb lehetőséget kap egy F1-es juniorcsapatban, szóval nekem is ez a célom, de közben nem szabad foglalkoznom azzal, milyen buktatók lehetnek, inkább arra koncentrálok, mit tudunk megtenni, ami előrevisz az úton – reagált éretten Hideg Ádám a felvetésünkre. – Az autóban csak egy ember ül, de nem vagyok egyedül, profi stáb dolgozik a jövőmön.