Történésekben nem volt hiány a kínai versenyhétvégén. A pénteki szabadedzésen kigyulladt a pálya melletti gyep, a sprintkvalifikáción oda-vissza cserélődött az első hely Lando Norris (McLaren) és Lewis Hamilton (Mercedes) között. Ennek hátterében az állt, hogy Norris pole pozíciót érő körét elvették, de később visszakapta, és azzal együtt az első helyet is. A sprintfutamot azonban nem ő nyerte, sőt, még az első ötbe sem fért be, mert a rajt után megcsúszott, és sok pozíciót vesztett. Helyette a negyedik helyről rajtoló Max Verstappen (Red Bull), a sokáig vezető Hamilton és Sergio Pérez (Red Bull) állt fel a képzeletbeli dobogóra.
Verstappen esetében ez csak a sanghaji sikerszéria kezdete volt. A sprintfutam után szombaton az időmérőt is megnyerte, a Red Bull fennállásának századik pole pozícióját szerezve ezzel. A háromszoros világbajnok mögé pedig Pérez, Fernando Alonso (Aston Martin), Norris, Oscar Piastri (McLaren) és Charles Leclerc (Ferrari) sorakozott fel a rajtrácsra. Hamilton nagyot koppant: a sprinten elért második helye után a kvalifikáción csak a 18. lett.
Verstappennek nem volt ellenfele a rajtnál, Alonso könnyedén megelőzte Pérezt az első kanyarban. A mexikói pilótának öt körig tartott, míg átrágta magát Alonsón, ami utána Norrisnak két kör alatt sikerült, Verstappen pedig közben meglógott az élen.
A futam közepe a biztonsági autós szakaszokról szólt. Valtteri Bottas (Stake F1) motorja szállt el, először virtuális biztonsági autós szakasz következett, hogy eltávolítsák a bukótérből a lerobbant járgányt, ami aztán meg is makacsolta magát, eltartott egy ideig a mentés, így a safety car is a pályára hajtott, Verstappen 22 másodperces előnye ezzel semmivé lett.
A Red Bullok a biztonsági autós szakaszt kihasználva gyorsan kereket cseréltek. Verstappen maradt első, de Pérezt Norris és Leclerc is átugrotta.
Amikor végre folytatódott volna a valós versengés, Lance Stroll (Aston Martin) felnyársalta Daniel Ricciardót (RB), Kevin Magnussen (Haas) pedig Juki Cunodát (RB) találta el, így újra a biztonsági autó állt az élre.
A harmadik „rajt” már nyugalomban, előzések és ütközések nélkül zajlott le. Pérezre még nagy feladatok vártak a hajrában, hogy visszakapaszkodjon a dobogó második fokára. Előbb Leclerc-en kellett ehhez átjutnia. Pérez néhány körön át elbíbelődött a monacói pilótával, végül a 39. körben vadászta le, és az elképzelései szerint Norris nyomába lódult volna, de nem tudta megközelíteni a McLaren britjét.
Így Verstappen újabb fényes sikert aratott, pályafutása során először nyert Sanghajban. Idén először fordult elő, hogy mindkét Red Bull dobogós helyen ért célba, de nem kettős győzelem lett a vége, mert Norris megkaparintotta a második helyet Pérez elől. A dobogósokon kívül Leclerc, Carlos Sainz (Ferrari), George Russell (Mercedes), Alonso, Piastri, a mezőny végéről rajtoló Hamilton, valamint Nico Hülkenberg (Haas) szerzett pontot.
Folytatás két hét múlva Miamiban.
Végeredmény, Kínai Nagydíj, Sanghaj (56 kör, 305,066 km, a pontszerzők): versenyzők: csapatok: |
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.