A Formula–2-es főfutamot az eső miatt törölni kellett, és bár az eső elállt, a pálya még vizes volt, amikor a rajtrácsra indult a Formula–1 mezőnye. A versenyzők közül egyedül Lance Stroll autóján voltak esőgumik, mindenki más az átmeneti abroncsokra szavazott. Az időmérőn a két McLaren mögött a címvédő, a Red Bull pilótája, Max Verstappen szerezte meg a harmadik helyet, ketten, a Haas versenyzője, Oliver Bearman és a Red Bullos Liam Lawson a bokszutcából várták a rajtot.
Nem indult simán a futam
Már a felvezető kör sem volt sima, az edzésen a legjobb újonc, a tizenegyedik pozíciót megcsípő Isack Hadjar lassú tempónál megcsúszott és a falban kötött ki, ezért a rajtprocedúrát megszakították. Az újabb felvezető kört negyedórával később indították, ezt gond nélkül teljesítette a mezőny, nem úgy az első kört. A rajtot Verstappen kapta el a legjobban a két McLaren mögött, Oscar Pisatrit sikerült megelőznie, és ugyan próbálkozott Lando Norisszal is, őt nem tudta megfogni. Sokáig nem mehettek versenytempóval a pilóták, mert előbb Jack Doohan, majd Carlos Sainz kötött ki a falban, sem az Alpine, sem a Williams pilótája nem tudta folytatni a versenyt. A mezőny élére jött a biztonsági autó, amely nyolc kört töltött a pályán.
Folyamatosan száradt a pálya
A 17. körig komolyabb előzés nélkül köröztek a versenyzők, akkor Verstappen fékezte el magát, amit Piastri kihasznált és visszavette a második helyet. Lógott az eső lába, de csak egy-egy rövid periódusban volt némi szitálás, amely viszont éppen elég volt ahhoz, hogy a pálya ne száradjon fel teljesen. A 30. körben egymásra talált a két McLaren, Piastri megérkezett Norris nyakára, de a csapat kérése az volt, hogy várjon az előzéssel. A 34. körben Fernando Alonso versenye ért véget, miután megcsúszott egy kanyarban és összetörte Aston Martinját. Ismét jött a biztonsági autó, a pilóták pedig azonnal a bokszba hajtottak száraz gumikért. A mezőny többsége kemény keverékű gumikra váltott, de Verstappen, Juki Cunoda és Alex Albon közepes abroncsokon folytatta az első tíz helyen haladó pilóta közül.
Az utolsó két kör hozott csatát az élen
A biztonsági autó hét kör után engedte el a mezőnyt, az új rajttal egyszerre újra megérkezett az eső is, amivel pillanatok alatt kaotikussá vált a helyzet a pályán. Piastri kicsúszott a fűre, csak nagy nehezen tudott visszajönni a pályára, és a mezőny végére esett. Verstappen és a két Ferrari a pályán maradt, Norris, George Russell és Albon viszont a bokszba hajtott átmeneti gumikért. A 47. körben Lawson és Gabriel Bortoleto is összetörte az autóját, a biztonsági autó pedig harmadszor is a pályára hajtott. Öt körrel a vége előtt indult újra a futam, Norris, Verstappen, Russell, Albon és Kimi Antonelli volt az élmezőnyben a sorrend. Bár a végén Verstappennek esélye volt az előzésre, de Norris koncentrált maradt és megnyerte az idénynyitó versenyt. Verstappen a második helyen zárt, míg a dobogó alsó fokára Russell állt fel. Antonelli ötmásodperces időbüntetést kapott, ezért elvesztette, majd visszakapta a negyedik helyet, miután törölték a büntetését. Albon, Stroll, Hülkenberg, Leclerc, Piastri és Hamilton ért célba pontszerző helyen.
A 2025-ös idény a jövő héten a Kínai Nagydíjjal folytatódik.
Végeredmény, Ausztrál Nagydíj, Melbourne (57 kör, 300,846 km, a pontszerzők): A vb-pontversenyek állása 1 futam után (még 23 van hátra): csapatok: |