Mindössze hat futam után cserél az Alpine, az eddig nulla pontot szerző, de a rutinos csapattársát, Pierre Gaslyt többször megszorongató Jack Doohan helyett egy másik fiatal, a 21 éves Franco Colapinto ül be. A hír abból a szempontból nem meglepetés, hogy azt a szezon előtt tudni lehetett, hogy a 22 éves ausztrálon hatalmas a nyomás, miután ráhozták a Williamsnél a 2024-es idény második felét Logan Sargeant helyén töltő Colapintót, s a sajtóhírek szerint a hároméves szerződés rengeteg pénzbe került az Alpine-nak, így nem csak tartalék pilótának számítottak rá. Doohan végül Miamiban már az első körben kiesett, egy darabig pedig ez volt az utolsó futama.

Nagyon furcsa megállapodás a Forma–1-es csapatnál
Az istálló közleménye viszont egy igen egyedi helyzetet szült: Colapinto megkapja Doohan ülését, de csak a következő öt futamon biztos a helye, azaz a júniusi Osztrák Nagydíj után újra leülnek a felek, hogy mi legyen. Könnyen lehet, hogy Doohan visszakapja a helyét.
Felülvizsgáltuk a szezon első versenyeit, és arra a döntésre jutottunk, hogy Francót ültetjük be Pierre mellé a következő öt versenyre. Idén nagyon szoros a mezőny, és egy versenyképes autóval, amin a csapat nagymértékben javított az elmúlt tizenkét hónapban, vagyunk abban a helyzetben, hogy lássuk, szükséges-e rotálnunk a versenyzőket
– magyarázta a döntést az a Flavio Briatore, aki kedden lett ideiglenesen kinevezve csapatfőnöknek, miután Oliver Oakes lemondott a posztjáról. Külön érdekesség, hogy Oakes Doohant többször is védelmébe vette, és biztosította, hogy nyárig biztos a helye – végül egyikük sem maradhatott.
A sajtóhírek szerint a csapatfőnöki feladatokat átmenetileg átvevő, és emellett az ügyvezető tanácsadói posztot betöltő Flavio Briatore önhatalmúlag döntött Doohan leváltása mellett, amivel Oakes nem értett egyet.
Ezek után talán már kevésbé lepődünk meg rajta, hogy a Renault-motorral utolsó évben versenyző Alpine hat futamon mindössze hét pontot szerzett, ami a Sauber után a legkevesebb az egész mezőnyben. A következő versenyhétvégét jövő héten (május 16–18.) rendezik Imolában, ahol tehát Colapinto fog ülni Gasly mellett.
Doohan a történtek ellenére pozitív maradt
– Rendkívül büszke vagyok arra, hogy valóra válthattam életem álmát, és Forma–1-es pilótává válhattam – örökké hálás leszek a csapatnak ezért. Természetesen ez az új fejezet nehéz számomra, hiszen versenyzőként értelemszerűen az ember mindig a pályán akar lenni. Ennek ellenére nagyra értékelem a csapat bizalmát és elkötelezettségét. Közösen hosszú távú célokat tűztünk ki, és továbbra is maximális erőbedobással fogok dolgozni, hogy ezeket elérjük. Most a háttérből figyelem az elkövetkező öt versenyt, és a saját céljaimat szem előtt tartva folytatom a munkát – írta Doohan a közösségi médiában.
A 2025-ös idényben ez már a második pilótacsere . A Red Bull mindössze kettő futam után átrakta a Racing Bullsba Liam Lawsont, és a helyére az RB-ből Cunoda Juki érkezett Max Verstappen mellé.