„Ez kész rémálom, és már egy ideje ebben élek. Az álmaimat élem, mert egy ilyen fantasztikus csapatnál vezethetek, de közben rémálomszerű az egész az eredmények miatt, amelyeket eddig elértünk. Folyamatosak a hullámvölgyek és hullámhegyek, ez nagyon megterhelő.” Ezen szavakkal summázta az idényét Lewis Hamilton, miután újabb katasztrofális hétvégét zárt, kiesett a Sao Pauló-i Nagydíjon. Egy-egy rosszul sikerült futam persze belefér mindenkinek, de mint arra a hétszeres világbajnok is rávilágít, az ő esetében nem ez a helyzet. Hamilton majd kiugrott a bőréből, amikor a Mercedestől való távozása után, az év elején végre magára ölthette az ikonikus tűzpiros overált. Mindezt annak ellenére is, hogy a nagy diadalokat már közel két évtizede nem a Ferraritól kell várni, még ha a brit esetében tündérmesébe illő végkimenetel is lenne, ha az olaszok pilótájaként szerezné meg a nyolcadik világbajnoki címét, ami egyeduralkodóvá tenné a Formula–1-ben.

Míg ő lelkesedett az év elején, sokan már akkor óva intették a pilótát, hogy az egésznek nem lesz jó vége.
– Nem hiszem, hogy Lewisnak könnyű dolga lesz, különösen abban a csapatban – mondta akkoriban Bernie Ecclestone, az F1 egykori teljhatalmú ura. – Ők Charles Leclerc-t fogják támogatni, aki gyors, és tulajdonképpen ott nőtt fel. Nem fogják lecserélni őt senkire. Ugyanakkor Lewis szempontjából talán nem volt hiba a Ferrarihoz szerződni. Már nem tudott tovább létezni a Mercedesnél. Vagy ő adta fel az egészet velük, vagy ők adták fel vele. Nem is tettek volna sokat azért, hogy megtartsák, így jobban járt azzal, hogy elment.
A Mercedes a Ferrarit, Leclerc Hamiltont veri
Ha csak a pontszámokat nézzük, biztosan nem járt jól Hamilton. Korábbi csapattársa, George Russell majdnem kétszer annyi pontot (276 és 148) gyűjtött eddig, mint ő, ezzel a negyedik, illetve a hatodik hely illeti meg őket, a konstruktőrök között pedig a Mercedes a második 398 ponttal, míg a negyedik Ferrarinak 362 van.
Ami pedig Leclerc-t illeti, nos, idén könnyedén veri Hamiltont, 214 pont szerepel a monacói, 148 a brit neve mellett. Előbbi hétszer állt dobogón, utóbbi egyszer sem, miközben 2007-es Formula–1-es bemutatkozása óta nem esett meg vele, hogy egy idényben teljesen leszorult volna a pódiumról. Két éve még az jelentett szenzációt, hogy győzelem nélkül maradt abban az évben, idén viszont szintet lépett, csak éppen nem a várakozásainak megfelelően, hanem lefelé.
Egyszer-kétszer azért idén is megvillant Hamilton. Még márciusban, Kínában megnyerte a sprintet, bár mondjuk gyorsan lefagyott az arcáról a mosoly, mert másnap mindkét Ferrarit kizárták a fő futam után. Hullámhegy volt a harmadik hely a mexikói kvalifikáción, a versenyen viszont hátrafelé haladt, és csak nyolcadikként intették le. Korábban éppen az időmérők okozták a hétszeres világbajnoknak a nagyobb bajt, a Miami előtti időszakban, tehát májusig átlagban több, mint három tizeddel kapott ki Leclerc-től, azóta azonban sikerült 0.18 századra csökkentenie a kettejük közötti különbséget. A futamokon mégsem megy sokra.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!