Felfüggesztve a Városháza legújabb polgárpukkasztó zászlóavatását, sajtótájékoztatót tartott minap Karácsony Gergely arról, mik a legújabb tervei a Nagykörúttal, a kerékpársávokkal és a felbosszantott budapesti emberekkel. Ismeretes, néhány napja Fürjes Balázs, a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár arra kérte a főpolgármestert, ébredjen rá végre, hogy a főutak összemázolása csak végeláthatatlan káoszt, dugókat és baleseteket okoz, lassítja a forgalmat, növeli a légszennyezést – vagyis épp a Városháza által huhogott klímavészhelyzetet növeli. Karácsony most afféle válaszként adta elő expozéját (gondolom, mind a 41 tanácsadó besegített):
„Budapest nem hagyja veszni értékeit, de azt sem akarja, hogy a főváros közlekedése miatt ellentét alakuljon ki az autósok és a kerékpárosok, a közlekedők és a belváros lakói között. (Késő, már áll a bál – P. Gy.) Igyekeztünk olyan kompromisszumos megoldásokat találni, amelyek hosszú távon az élhető, tiszta levegőjű, zöld városképet vetítik előre, s politikai hovatartozás nélkül szolgálják a fővárosiak jövőjét, blablabla…”
Nem mennék az újabb emberkísérlet részleteibe (arról tudósításunkban írunk), csupán pár leendő érdekességet emelek ki. A körút egyik felében újra két sáv lesz, viszont nem lehet parkolni, mert oda festik fel majd a biciklisávokat és az azoknak fityiszt mutató buszmegállókat. Aki mégis parkolni szeretne, tegyen le a tervéről vagy keressen helyet a külső kerületekben. Ahol a két sáv újra eggyé szűkül, azt ezentúl forgalomcsillapító pontnak kell hívni (korábban dugó volt a neve).
Ami biztos: újra az aszfaltfestő cégek nyertek.