Nehéz eldönteni, sírjon vagy nevessen az ember, amikor belepillant a székesfőváros legújabb közlekedésbiztonsági stratégiájának tervezetébe, amelyről épp most született elméleti állásfoglalás az ukrán és szivárványos zászlókkal kilobogózott Városházán. Ami marhaságot összehordott abban a munkásságát negyvenvalahány tanácsadóval végző Karácsony Gergely, lehetetlen e pár soros jegyzetben felsorolni – csak a legékesebbet említem:
főpolgármester úr eltökélt szándéka, hogy 2050-re nullára fogja csökkenteni Budapesten a közúti balesetekben elhalálozottak számát. (Gondolom, 0–24-es kijárási tilalommal.)
Persze azért folytatódnának a korábban már megszokott karácsonyista munkálatok is – például a méhlegelőkkel övezett kerékpárút-hálózat bővítése vagy a fekvőrendőröket kiváltó kátyúrendszer állagmegóvása stb. (Itt jegyzem meg, aligha véletlen, hogy a Fővárosi Közgyűlés tavalyi közmeghallgatására senki sem volt kíváncsi. A főpolgármesteren, a képviselőkön és az alkalmazottakon kívül teremtett lélek sem ment el az eseményre. A közmeghallgatásból közhallgatás lett.)
Persze azért az újításoktól sem zárkózik el a főváros vezetése. Ilyen például a pesti alsó rakpart szűk járdaszegényére kihelyezett mobilvécérendszer. A minap a TikTokra is fölkerült egy itt készült videó. Az ominózus felvételen épp azt látni, amint egy autó kis híján áthajt az árnyékszékről idvezülten kilépő megkönnyebbült kuncsafton.
Egy kommentelő azon mereng: nem lehetne-e kevésbé ambiciózus tervekkel előállni? Az egyik program például megcélozhatná, hogy Karácsony Gergely keljen föl már hajnali kilenc előtt.