A gépjárművek, az autózás, vagy utazás örök témát szolgáltat. A teljesség igénye nélkül a következő összeállításban szó lesz a közösségi autózásról, a Wundercar- és Uber-jelenségről, az autóvásárlás rögös útjáról, különböző átverésekről, arról, hogy milyen lehet a közlekedés 2050-ben, és még egy Zacher Gáborral készített interjú is bekerült a 2014-es autós összeállításunkba! A címek alatt ízelítő gyanánt egy kiragadott szövegrészt láthatnak a cikkekből, a linkekre kattintva pedig elolvashatják a teljes írást az adott témában.
Ebben a témakörben több írás is született, például a különböző trükkökről, a szervizkönyv hitelességéről, a külföldről való behozatalról, valamint az autókereskedők speciális világáról.
Autóeladási trükkök: hogyan ne vegyünk autót?
Minden ember olyan autót akar venni, amit egy óvatos, nyugdíjas bácsi vagy néni használt újkora óta, folyamatosan szervizelte, sosem érte egy karcolás sem, és évente mindössze háromezer kilométert futott. Na egy ilyen kocsira nagyjából annyi esélyünk van, mint arra, hogy a magyar futballválogatott tétmérkőzésen legyőzze Spanyolországot vagy Brazíliát. Hazánkban az éves átlag futásteljesítmény 15 ezer km körül alakul, de ha dízelben gondolkodunk, ennek a többszörösére kell számítanunk. Ezek után tulajdonképpen vicces, hogy a vásárlók zöme 10-12 éves autó esetén is olyan autót keres, ami alig 100 ezret futott, noha a reális elvárás 160-220 ezer kilométert jelent. A teljes cikket itt olvashatják el.
Szervizkönyv: inkább ne higgyünk a szemünknek!
– Mit tanácsolna egy vevőjelöltnek, akinek egy ígéretes autót kínálnak szervizkönyvvel?
– Mindenképpen vigyék el az autót egy márkaszervizbe. Ott 5-8 ezer forintért műszeresen átnézik a kocsit, rácsatlakoztatják a központi elektronikára, ahonnan kiolvasható a valós futásteljesítmény. Emellett utánanéznek a számítógépes adatbázisban az előtörténetének is, tehát kiderül, hogy a pecsétek igaziak-e, valamint fény derülhet az esetleges törésekre, javításokra is, hiszen ezeket nem szokták felvezetni a szervizfüzetbe. Ha a régi tulajdonos nem hajlandó erre a vizsgálatra, akkor az eleve gyanús, valamit takargat, azonban ha kereskedőtől akarunk vásárolni, akkor ott minimális esélyünk van ilyesmire. Ne higgyünk a kilométerórának és a szervizkönyvnek, mert adott esetben milliókat bukhatunk a vásárláson. Egy kis körültekintéssel és utánajárással sok gondtól és bosszankodástól kímélhetjük meg magunkat. – válaszolta egyik kérdésünkre Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese. A teljes interjút itt olvashatják el.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!