Tóta W. Árpád könyve az SZDSZ-gyanúkampány része

Olvasónktól
2006. 03. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kampányufók eljövetele címmel írt Csontos János beharangozó véleménycikket a Magyar Nemzet február 28-i számába Tóta Worluk Árpád Eljövetel című könyvével kapcsolatban. Véleményem szerint Csontos úr félreérti a szerzőt, mert itt nem rossz meggyőződésről, hanem kíméletlen pontossággal kiszámított kampányolásról van szó, mégpedig az SZDSZ részéről. Ha jól értem, az internetes kampányt elemző Csontos úr még nem olvasta a könyvet. Én azonban már korábban megvásároltam, mert bár a címlapja igen tiszteletlen az apostoli kereszttel kapcsolatban, de belelapozva érdekesnek tűnt.
A könyv tartalmát illetően: a balliberális sajtó egy részére jellemzően, a pártatlanság köntösébe bújva, gondosan ügyel arra a szerző, hogy mindenkinek „beszóljon”, beleértve a kormánypártokat és a baloldali médiát is. Be kell vallanom, ebben ők ügyesebbek: a megrendelő csak az összhatást kéri számon; azt, hogy a könyvet becsukva mi marad meg az olvasóban. Tóta ennek megfelelően végezte el a rá bízott munkát.
Ebben a könyvben Orbán Viktor háborúba sodorja Magyarországot. Ebben a könyvben Bencsik András ürüléket eszik, Benedek pápa trágár enciklikát ad ki, Gyulay Endre szájába pedig leírhatatlan dolgokat ad a szerző. Szó esik Orbán Viktor állítólagos szeretőiről is, épp, ahogy a tavaly (szintén SZDSZ-es körökből) nyilvánosságra került „gyanúkampány” javasolta. Az összhatás, amiért a júdáspénz jár, az, hogy a Fidesz és támogatói veszélyesek, a baloldalon pedig vannak ugyan hibák, de azokon legfeljebb jóízűen kacagunk. A jó pénzért szerződtetett Tóta oda-odabök egyet az SZDSZ-nek is, az embertelen gúny azonban végső soron azt sugallja: ez a helyes út, minden érték nevetségessé tétele. És vajon melyik párt vállalta fel ezt a „programot”?
Véleményem szerint a könyv magas árát is az SZDSZ célközönségére való tekintettel alakították ki. Ha bárkinek kétségei lennének, íme a száraz tények, amelyeket néhány perc alatt megtaláltam az interneten. A könyvet a Mono Kft. adta ki, amely az SZDSZ több száz milliós kampányát készíti, beleértve a Jöjjön el az én országom! című szentségtörést is. A felelős kiadója az az Erdélyi Zsolt, aki több alkalommal volt a liberális párt kampányfelelőse, és aki a Tilos Rádióból is ismert.
Ennél, azt hiszem, nem kell több. Kende Péter után újabb, ha lehet, még alattomosabb kampánykönyv született, amely ráadásul függetlennek, „poénnak” állítja be magát. Ugyanúgy, ahogy az index.hu és a balliberális média egy része.

Farkas Botond, e-mail

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.