Eleonóra 2024. február 21.
logo

Bizakodó biztosítók

Csákó Attila
1999.11.30. 23:00

A lakosság körében biztosítási szemléletváltozásnak lehetünk tanúi. A felnőtt polgárok körében egyre többen látják be, hogy javaikat nemcsak megszerezni, hanem megőrizni (biztosítani) is kell. A javuló gazdasági eredményeknek köszönhetően az életszínvonal emelkedésével egyre több embernek nyílik lehetősége, hogy biztosítsa saját magát, illetve vagyonát. Felmérések szerint az elkövetkezendő két esztendőben a felnőtt lakosság kétharmada fog valamilyen új biztosításra szerződni. Legtöbben ingatlan-, élet- és vegyes életbiztosításokat fognak kötni, valamint egyre nagyobb igény mutatkozik az utasbiztosítások iránt – állapítja meg a GfK Piackutató Intézet (GfK) idei harmadik negyedévi felmérése. A biztosítók megválasztásában a vélemények eltérőek, és függnek a biztosítás típusától. A legkedveltebbek között említik az ÁB-Aegont, a Hungáriát és a Nationale Nederlandent. Összesen a 3,8 millió magyar háztartás csaknem fele rendelkezik lakás- vagy otthonbiztosítással. Több mint 800 ezer háztartásban kötöttek gépjármű-felelősségbiztosítást, és mintegy 150 ezren cascót. Számuk a közeljövőben – a GfK felmérése alapján – rohamosan emelkedni fog. Személyesen a felnőtt lakosság 40 százaléka kötött valamilyen életbiztosítást. Legelterjedtebbek a nyugdíj- és az elérésre szóló életbiztosítások, amelyeknek aránya egyharmad-egyharmad arány. A fennmaradó részen a vegyes életbiztosítás, a kockázati és magán biztosítás osztozik. Iskolai végzettség szempontjából a diplomások leginkább a Hungária, a Generali-Providencia vagy a Nationale Nederlanden biztosítót választják. A Gfk felmérése alapján az elérésre szóló életbiztosítást leginkább a diplomával rendelkezők, míg legkevésbé a 8. osztályt végzettek választják. A kockázati bitosítást az érettségivel rendelkezők választják legtöbben, míg a diplomások legkevésbé. A vegyes életbiztosítás a diplomások körében leginkább választott biztosítási forma, míg a 8.osztályt végzettek körében nem mondható népszerűnek – állítja a GfK. Az ügyfelek közül legtöbben az ÁB Aegonnal, a Hungáriával és a Generali-Providenciával állnak kapcsolatban. Az Áb Aegon ügyfelei között átlagon felüli a közepes jövedelmű háztartásokban élők aránya. Ez havi nettó 60-80 ezer forintos jövedelmet jelent. A legmagasabb, havi 100 ezer forint feletti jövedelemmel rendelkezők jelentős része a Hungária, a Generali-Providencia és a Nationale Nederlanden biztosítok közül választ magának biztosítót. Az ezer fő megkérdezésével végzett kutatás vizsgálta a biztosítók reklámjainak hatását is. A spontán ismertségben (amikor a megkérdezett saját magától nevezi meg azokat a cégeket, amelyek reklámjával találkozott) a Hungária vezet, a Nederlanden és az Áb Aegon előtt. A támogatott ismertségben (amikor a kérdező megnevezi a céget és a válaszadó arra felel, találkozott-e a cég reklámjával) a Nationale Nederlanden vezet az ÁB-Aegon előtt, míg a harmadik helyen a Generali-Providencia osztozik a Hungáriával – mutat rá a felmérés.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.