Adorján , Adrián 2024. március 5.
logo

Taurus-botrány: terrorizmussal vádolja a Nyugatot Oroszország

Utazás az ismeretlenbe

S. N. Zs.
1999.11.30. 23:00

A hideg téli idő ellenére már a felkészülés utolsó fázisában tart a világ legnagyobb sivatagi raliversenyére készülő Szalay Balázs, aki eddig kétszer indult a Párizs–Dakar-ralin. Az idén december 28-án induló sivatagi show azonban jelentősen különbözik a korábbiaktól, hiszen Párizsban csak a prológra kerül sor, az igazi megmérettetés január 6-án kezdődik, amikor Dakarból indulva a Szaharát keresztben szelik át a versenyzők, és január 28-án Kairóban érnek célba.– Eddig egyszer sem ért célba, most miben bízik? – Ilyen kíméletlen versenyen nem könnyű végigmenni. Az ismert francia színész, Belmondo fia is évek óta indul, de mindannyiszor fel kellett adnia a versenyt, pedig neki sokkal jobb az anyagi háttere, komolyabb csapat áll mögötte. Ezúttal viszont más lesz az útvonal, s ez kedvezőnek tűnik. – Ezúttal még hosszabb út vár a sivatagban a résztvevőkre, mégis kedvezőbb? – A korábbi útvonal elején Marokkóban egy kősivatagon kellett átkelni, amely teljesen szétrázta az autókat. Még a legjobbaké is rendre tönkrement, csakhogy a gyári csapatokkal indulóknak éjszaka a szerelők rendbe rakták az autokat, motorjukat, kamionjukat. Nekünk viszont erre nem volt lehetőségünk, amit lehetett, magunk bütyköltünk meg, s a pihenési időszakot megrövidítve napról napra fáradtabbak lettünk. Ez a kősivatag ezúttal kimarad, s szerelő is lesz velünk, így talán többet tudunk aludni is. – Az autót mennyire tudták itthon felkészíteni? – Már ezerszer szétszedtük és összeszereltük, mindenféle terhelési próbának alávetettük, úttalan utakon használtuk, s ami elromolhat, az remélem, már beadta a kulcsot. Rengeteg alkatrészt kicseréltünk rajta olyanra, amely sokkal megbízhatóbban bírhatja a terhelést. – Mi az, amire nem lehet felkészülni? – A sivatagra. A homok könyörtelenül elnyel mindent, nincsenek tájékozódási pontok, mert egy szélvihar után teljesen átalakul a táj, más képet mutat, mint amire a térkép alapján számíthatnánk. Itt minden verseny utazás az ismeretlenbe, de ettől olyan izgalmas. – Még a profi ökölvívó Kovács István neve is femerült mint lehetséges navigátor, végül mégis miért Jakab Tamás ül ön mellé az autóba? – Kokó hamburgi csapata nem akart kockáztatni, s ezt megértem. Tamás viszont jól ismeri az autót, régóta tagja a csapatnak, s nyugodtan megbízhatok benne. – A kemény hazai télből csöppen majd a forró sivatagba, fel lehet erre készülni? – Nemrég jöttem haza Texasból, ahol a sivatagi körülmények közötti vezetést gyakorolhattam, s mostantól az indulásig a fizikai felkészülésen van a hangsúly. Egyébként hat héttel a rajt előtt a résztvevők közül már senki nem gyakorolhat a tervezett útvonalon, így valamennyiünknek tartogat majd meglepetést a rali. Mivel most jobbak a feltételek, mint a korábbi esztendőkben, nagyon bízom benne, hogy végig tudunk menni a távon, és megérkezünk Kairóba.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.