A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Utazás az ismeretlenbe

S. N. Zs.
1999. 11. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hideg téli idő ellenére már a felkészülés utolsó fázisában tart a világ legnagyobb sivatagi raliversenyére készülő Szalay Balázs, aki eddig kétszer indult a Párizs–Dakar-ralin. Az idén december 28-án induló sivatagi show azonban jelentősen különbözik a korábbiaktól, hiszen Párizsban csak a prológra kerül sor, az igazi megmérettetés január 6-án kezdődik, amikor Dakarból indulva a Szaharát keresztben szelik át a versenyzők, és január 28-án Kairóban érnek célba.– Eddig egyszer sem ért célba, most miben bízik? – Ilyen kíméletlen versenyen nem könnyű végigmenni. Az ismert francia színész, Belmondo fia is évek óta indul, de mindannyiszor fel kellett adnia a versenyt, pedig neki sokkal jobb az anyagi háttere, komolyabb csapat áll mögötte. Ezúttal viszont más lesz az útvonal, s ez kedvezőnek tűnik. – Ezúttal még hosszabb út vár a sivatagban a résztvevőkre, mégis kedvezőbb? – A korábbi útvonal elején Marokkóban egy kősivatagon kellett átkelni, amely teljesen szétrázta az autókat. Még a legjobbaké is rendre tönkrement, csakhogy a gyári csapatokkal indulóknak éjszaka a szerelők rendbe rakták az autokat, motorjukat, kamionjukat. Nekünk viszont erre nem volt lehetőségünk, amit lehetett, magunk bütyköltünk meg, s a pihenési időszakot megrövidítve napról napra fáradtabbak lettünk. Ez a kősivatag ezúttal kimarad, s szerelő is lesz velünk, így talán többet tudunk aludni is. – Az autót mennyire tudták itthon felkészíteni? – Már ezerszer szétszedtük és összeszereltük, mindenféle terhelési próbának alávetettük, úttalan utakon használtuk, s ami elromolhat, az remélem, már beadta a kulcsot. Rengeteg alkatrészt kicseréltünk rajta olyanra, amely sokkal megbízhatóbban bírhatja a terhelést. – Mi az, amire nem lehet felkészülni? – A sivatagra. A homok könyörtelenül elnyel mindent, nincsenek tájékozódási pontok, mert egy szélvihar után teljesen átalakul a táj, más képet mutat, mint amire a térkép alapján számíthatnánk. Itt minden verseny utazás az ismeretlenbe, de ettől olyan izgalmas. – Még a profi ökölvívó Kovács István neve is femerült mint lehetséges navigátor, végül mégis miért Jakab Tamás ül ön mellé az autóba? – Kokó hamburgi csapata nem akart kockáztatni, s ezt megértem. Tamás viszont jól ismeri az autót, régóta tagja a csapatnak, s nyugodtan megbízhatok benne. – A kemény hazai télből csöppen majd a forró sivatagba, fel lehet erre készülni? – Nemrég jöttem haza Texasból, ahol a sivatagi körülmények közötti vezetést gyakorolhattam, s mostantól az indulásig a fizikai felkészülésen van a hangsúly. Egyébként hat héttel a rajt előtt a résztvevők közül már senki nem gyakorolhat a tervezett útvonalon, így valamennyiünknek tartogat majd meglepetést a rali. Mivel most jobbak a feltételek, mint a korábbi esztendőkben, nagyon bízom benne, hogy végig tudunk menni a távon, és megérkezünk Kairóba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.