A Kiskunfélegyházán gazdálkodó Kertész János lapunknak elmondta, hogy a bajok 2001 tavaszán kezdődtek, amikor néhány ismerőséhez hasonlóan szerződést kötött az akkoriban megalakult NovoFarm Rt.-vel. Annak rendje és módja szerint megkapta tôlük a naposlibákat és a tápot, felnevelte, majd leadta az állatokat. Az első két alkalommal a szerződésbe foglalt határidőn belül a pénzét is megkapta. Az októberben leadott libákért azonban csak annyit fizetett a cég, amennyi még az áfát sem futotta ki. Azóta csak a papírok gyűlnek a dossziébann, és nő a bosszúsága, mert leginkább szóba sem állnak vele az adós társaság munkatársai. Hasonló tapasztalatokról számolt be a lajosmizsei Bujdosó Pál, Bujdosó Mátyás, Moczó János és Fábián József is. Mint elmondták, vagy nem reagálnak beadványaikra, vagy téves elszámolásra hivatkozva tologatják papírjaikat a társaságnál. Az irodai alkalmazott letagadja főnökét, és pökhendi hangon beszél velük, ha pedig személyesen próbálnak a dolgok után nézni, a biztonsági őr hosszú órákon keresztül várakoztatja őket, és legtöbbször be sem engedi a cég telephelyére. A termelők azt is elmondták, hogy a visszatartott pénz nélkül nem tudnak új szállítmányt vállalni, holott március végén indul a termelési főciklus, s így megélhetésük került veszélybe. Az elkeseredett emberek azt fontolgatják, hogy kiülnek az rt. kapujába, és éhségsztrájkba kezdenek, aminek csak akkor vetnek véget, ha maradéktalanul, egy összegben megkapják jogos járandóságukat.
A Szabad Földnek szerencséje volt, mert levélben elérte a NovoFarm Rt. vezérigazgatóját, Molnár Bélát, aki kérdéseinkre a következőket válaszolta:
„Jelenleg a múlt évről áthúzódóan néhány termelőnk felé általunk is elismerten fizetési késedelem mutatkozik. Az rt.-vel szerződésben álló csaknem hétszáz libatermelőnek összesen négy százaléka tartozik ebbe a csoportba.” Ennek okát Molnár Béla egyrészt azzal magyarázta, hogy év elején finanszírozni kellett a „szülőpárokat”, korszerűsítették a fajtákat, és igyekeztek 15 százalékos növekedést biztosítani a májliba-termeltetésben. Mindez időlegesen likviditási gondokat okozott, ugyanakkor magasabb minőségi és mennyiségi szintet tudtak így biztosítani az élőállat előállítása során. A vezérigazgató másodsorban arra hivatkozott, hogy vannak olyan libatermelők, akikkel szemben minőségi kifogások is felmerültek, illetve az elszámolás hiánya okoz fizetési késedelmet. A cég alapvető érdeke, hogy hosszú távon tudjon együttműködni szállítóival, és egyre jobb minőségű, magasabb áron értékesíthető terméket állítson elő. Ezért minden lehetséges eszközzel törekszik arra, hogy legkésőbb három héten belül rendezni tudja előző évi kötelezettségeit mindazokkal a szállítókkal szemben, akiknél a minőségi kifogással kapcsolatos kérdések tisztázódnak – fejtette ki Molnár Béla.
A választ megismerve még inkább bíznak pénzük megérkezésében a lapunkat megkereső termelők, mert mint elmondták, velük szemben soha nem merült fel semmilyen minőségi kifogás.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!