Növekszik a netezők száma

Meglepő, vagy talán csupán a gerincesség érdeme az a tény, hogy az Axelero az elmúlt napokban történt események ellenére kiállt a közvélemény, és a sajtó elé. Az informatikai szolgáltató cég az Internet Világnap alkalmából beszámolt a hazai netes szokásokról, a cég 2001. évben elért eredményeiről és a jövőbeni elképzelésekről.

2002. 05. 17. 16:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Simó György a társaság vezérigazgató-helyettese az elmúlt évben történt eseményekről szólva hangoztatta, a hazai internetes társadalom egyre nagyobb teret nyer, ezt elsősorban a korábbi évek kormányzati döntései segítették elő. A térnyerést főként a személyi számítógépek árának lenyomásával érte el a kormányzat, – a vámtétel nulla százalékra történő csökkenése – valamint azzal, hogy az informatikába közel negyvenmilliárd forintot invesztáltak. Az elmúlt egy évben történtek közül a vezérigazgató-helyettes kiemelte a piaci koncentrációt, az ingyenes Internet életképtelenségének bebizonyulását, valamint a szélessávú felhasználói forma térnyerését.

Az internet felhasználók száma Magyarországon elérte az 1,2 millió főt, ebből az Axelero lakossági szinten 43 százalékkal részesült – hangoztatta Drajkó László vezérigazgató. Tavaly az Axelero Internet a tevékenységében meghatározó szerepet játszó kapcsolt vonali – analóg és ISDN – hozzáférések értékesítéséből származó bevételeit 40 százalékkal növelte 2001 májusa óta. A lakossági piacon kiemelkedően sikeresnek bizonyultak az előre fizetett hozzáférést biztosító netQuick csomagok, az ebből származó bevételek 2001 hasonló időszakához képest nyolcszorosára nőttek.

2001 végéig a nagyvállalatok 46 százaléka lett az Axelero ügyfele, s a DSL eladások mellett az értéknövelt üzleti szolgáltatásokból eredő bevételek is látványosan emelkedtek. Ez utóbbiak 2002 első negyedévében 840 százalékkal nőttek a tavalyi év negyedik negyedévéhez képest. A tartalomszolgáltatás terén az e-kereskedelemből eredő bevételek 2001 hasonló időszakához képest negyvenszeresére, az online hirdetési felületek értékesítéséből származó reklámbevétel pedig 55 százalékkal nőtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.