Az üzem Nagyszombaton, Pozsonytól 45 kilométerre kezdi meg működését. A nagyszombati üzem beindítását 2006-ra tervezik, 3500 alkalmazottal. Az üzem kisjárműveket gyárt: a Citroen C3-asát, a Peugeot leendő 107-esét), és évi 300 ezer autó gördül le szalagjairól – számolt be a Cercle Finance című francia üzleti lap weboldala.
Elesik ezáltal a Peugeot-Citroen megrendelésétől a varsói kormány, amely a lengyelországi Radomskóban látta volna szívesen az autógyárat. A francia lap szerint a szlovákiai telepítés mellett végül két fontos tényező döntött: egyrészt az, hogy ’’Európa közepén’’ van Nagyszombat, s kitűnő a környék úthálózata, másrészt Csehországban, 2005-ben kezdi meg működését a Toyota üzeme, amellyel a francia autógyártó cég partnerkapcsolatban áll.
A francia forrás meg sem említi az üzemért folytatott verseny résztvevői között Magyarországot, mely korábban szintén pályázott a Peugeot-Citroen üzemének telepítésére. Tatabánya lett volna a potenciális helyszín, ám az üzlet valószínűleg még az utolsó, komolyabb tárgyalási fordulók előtt kútba hullott.
Az Index egyébként megjegyzi: ez a harmadik eset, hogy sikertelenül próbáltak üzemet telepíteni Tatabányára. Nem valósult meg a BMW-összeszerelő üzem, mely Lipcsében foglalkoztat inkább munkaerőt, s a jelenleginél kétszer nagyobb kapacitású Peugeot-Citroen gyárat is Csehország vitte el.
Míg Szlovákiában a korona ára megugrott a bakközi devizapiacon a bejelentés hírére, Magyarországon Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter Járai István, az MNB elnöke ellen intézett kirohanást. Csillag – számol be az Index – a francia bejelentést követően adott nyilatkozatában a kútba esett üzletet egyértelműen a megnövekedett magyar munkaerőköltségekkel és az erős forinttal indokolta. Az Index némi iróniával ’’első számú közellenségként’’ aposztrofálta Járait, akit Csillag kizárólagos felelősként jelöl meg, azt állítva, hogy a magyar kormány befektetési javaslata versenyképes volt, megfelelt a szlovák ajánlatnak, s a franciák a szlovák munkaerő alacsony költsége miatt hozták meg döntésüket.
Francia források nem említik Magyarországot a lehetséges színhelyek között, s a döntés indoklásában az infrastrukturális adottságokat emelik ki, ám szó sem esik a szlovák munkavállalók esetleges bérigényeiről

Kitüntették a Jeszenszky házaspárt megmentő férfit