A jelenlegi rendelkezés szerint, ha valaki magánemberként kíván használt autót behozni, akkor vámot, fogyasztási adót, környezetvédelmi díjat és mindezek után áfát is kell, hogy fizessen a vámérték alapján. A vám mértéke az uniós országokból származó (tehát ott gyártott) autók esetében most is 0 százalék, ami a költségeket megdobja az a fogyasztási adó (mértéke 10-32 százalékig terjedhet) és a 25 százalékos áfa.
Csatlakozásunk után joggal merülhet fel annak lehetősége, hogy mindezen költségek kiesnek a behozatal során, hiszen az unió egyik alapszabálya az áruk szabad áramlásának a megvalósítása, ám a csatlakozás után érvényben lévő jogszabályokat áttanulmányozva az derül ki, hogy gyakorlatilag minden költség megmarad, csak új néven.
A fogyasztási adó regisztrációs díjjá alakul át hasonló kulcsokkal és szabályozással, amellyel a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) egy régi javaslata fog megvalósulni. A regisztrációs díj egyébként nem ütközik az uniós szabályokba, több tagország is alkalmazza, Finnországban például 100 százalékos kulcsot alkalmaznak.
Az áfa ugyancsak megmarad mint költség, ha kereskedésben, számlára veszünk használt autót, könnyebbséget mindössze az jelent majd, hogy az EU-ban (Svédországot és Dániát leszámítva, ahol szintén 25 százalék) mindenhol alacsonyabb az áfa mértéke, mint Magyarországon.
Nem jár majd jobban majd az sem, aki új autóért zarándokolna ki egy tagállamba, új autó esetén ugyanis nem a vétel helyszínén, hanem itthon kell kifizetni a magas magyar áfát. Az EU-ban egyébként új autónak számít minden fél évnél nem régebbi és 6000 kilométernél többet nem futott személygépkocsi.
Mindezek ellenére szinte biztosra vehető, hogy a csatlakozás után ismét megélénkül a használtautók behozatala, hiszen az idén januártól szigorított behozatali korhatár és a 2004. január elsejétől érvénybe lépő Euro-3-as motornorma érvényét veszti a szabad árumozgást megvalósítandó.
A Pilis mélyéről érkeztek a segélykiáltások, a kutató-mentők komoly bajt sejtettek














