Növekvő tendencia a PC-eladásban

Kétszámjegyű növekedést jelentenek az elemző cégek a személyi számítógépek eladása területén. A harmadik negyedévben erőtelejesen növekedett a noteszgép eladás – állítja egyöntetűen az IDC és a Gartner. A két vezető számítógépgyártó a Dell és a HP.

MNO
2003. 10. 19. 4:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen a PC gyártók 38,4 millió számítógépek adtak el a harmadik negyedévben, ami 15,7 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest – mondja az IDC. A Gartner a harmadik negyedévre 42,5 millió számítógépet és 14,1 százalékos növekedést jelez. „Ez sorban a második negyedév, mikor kétszámjegyű növekedést regisztrálunk. A múlt negyedévben megkezdődött fordulat ebben a negyedévben is folytatódott” – mondja Charles Smulders, a Gartner alelnöke.

A gyártók között a HP és a Dell a vezető, a Dell első helyen van, ám a HP rendkívül közelről fenyegeti ezt a helyet: a két gyártó közötti különbség 60 ezer eladott gép. Százalékban kifejezve világviszonylatban a Dell harmadik negyedévi piaci részesedése 17,4 százalék, a HP-é pedig 17,1. A harmadik helyezett az IBM, negyedik a Fujitsu Siemens Computers, ötödik a Toshiba. Ez a három gyártó összesen annyi számítógépet szállított, mint az első két helyezett egybevéve.

A Gartner és az IDC abban is egyetért, hogy a kétszámjegyű növekedés motorját a noteszgép eladások jelentették: a fogyasztók azért választják előszeretettel a hordozható számítógépeket, mert azok már olcsóbban megvásárolhatók, jó a teljesítményük, és a wireless technológiákat messzemenően támogatják.

(FigyelőNet)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.