Száz repülőgép az égen

Számos régi és új repülőgép-típus száz gépéből összeállított kötelékkel emlékeznek meg a magyar pilóták a motoros repülés 100. évfordulójáról szerdán délelőtt Budapest légterében - közölte a Goldtimer alapítvány.

MTI
2003. 12. 17. 5:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Wright fivérek első motoros repülésének emlékére az emlékrepülés keretében száz gépből járja végig a magyar motoros repülés fővároshoz közelálló helyszíneit. A gépeket a teljesítményük és sebességük alapján négy kötelékbe osztották, s ezek állank össze a nagy egésszé.

Látható lesz többek között egy felújított LI2, egy PO-2, valamint az ország legidősebb, 1946-ban gyártott Cessna 140-es gépe, s a mai masinákat többek között Bessenyei Péter Extra 330-asa képviseli.

A hatalmas kötelék az úgynevezett Molnár-ponton lép be Ferihegy irányító körzetébe, majd érinti Rákosmezőt és Mátyásföldet – „ahol a hazai aviatika bontogatta szárnyait” az előző századforduló után -, majd Dunakeszi felé veszik az irányt, s jó id esetén a Duna felett átrepülve Pilis felé tartanak, majd Bicske és Budaőrs felett átrepülve visszatérnek felszállási helyükre, Tökölre.

Rossz idő esetén az útvonal változik: Dunakeszi felől Ferihegyet megkerülve Tápióság és Újhartyán érintésével repülnek Tökölre. A résztvevők reményei szerint a megadott időpontban – délelőtt 11.00 és 13.000 között sokan néznek majd az égre, hogy felemelt fővel tisztelegjenek a repülés úttörői előtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.