A közös pénz bevezetése óta rendszeresen és olykor jelentősen emelkedtek az árak a szolgáltatóiparban, mutat rá a Bundesbank felmérése. Az euróra hivatkozva átlagosan két százalékkal drágítottak a hajfodrászok, de emelték szolgáltatásaik árát a ruhatisztítók és a kávéházak is.
Figyelemre méltó, hogy néhány esetben az ügyeskedők próbálkozása visszaütött, a vásárlók más kereskedőhöz pártoltak át. A jelentés szerint a német mozik, amelyek 2,3 százalékkal emelték a jegyárakat az euró miatt, éppen ezzel lépték át a tűrési küszöböt, a közönség kezdett elpártolni a mozitól, s 2003 első félévében már 12,5 százalékos bevételcsökkenést jegyzett a német moziipar.
A Bundesbank egyébként úgy értékeli, az átlagos árszint csupán csekély mértékben módosult az euró miatt. Hivatalosan az árak mindössze 0,3 százalékkal növekedtek. Mi több, a bank úgy vélekedik, a jelzett áremelkedés miatt nem feltétlenül a közös pénz okolható, hanem sokkal inkább olyan tényezők, mint a szélsőségesen hideg tél vagy a magasabb energia- és dohányárak.
Új lendületet kap a mezőgazdaság: fiatalokat támogat az állam